Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Azerbejdżanu 2018-04-29

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Hot topics: 10 pytań na 2018 rok - część 2

Udostępnij na Facebook
04.02.2018 08:40, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 745

Zanim FORMULA ONE zacznie na nowo ekscytować fanów F1... Zapraszamy na poznanie ( i odpowiedzenie sobie w głowie ) dziesięciu ważnych pytań dotyczących 2018 roku.  

Do startu wyścigu w Australii jest tylko 48 dni!

 

5.   Kto będzie górą w bratobójczej walce Red Bulla?

Według Helmuta Marko Max Verstappen i Daniel Ricciardo "cisnęli się nawzajem na wyższy poziom" w 2017 roku - ale podczas gdy Ricciardo cieszył się dominacją nad Verstappenem, to Holender padał częściej ofiarą zawodności auta, chociaż zebrał więcej zwycięstw [2 do 1 dla M.V.] i zdecydowanie był szybszy w dwóch sesjach kwalifikacyjnych.

Nawet sam Ricciardo zapewne przyznałby, że Max osiągał lepsze wyniki w ciągu sezonu.

Ale biorąc pod uwagę bliskość rywalizacji, będzie fascynującym zobaczyć, który z nich ma przewagę na starcie nowego sezonu.

Forma z końcówki sezonu sugeruje, że będzie to zawadiacki 20-latek, który wyprzedził każdego kierowcę z wyjątkiem Lewisa Hamiltona, na sześć wyścigów przed końcem ubiegłorocznego sezonu.

 Ale równie dobrze, jeśli Ricciardo będzie w stanie znaleźć sposób na "włączenie" optimum obecnej generacji opon w kwalifikacjach (jeden z jego słabych punktów) i poradzi sobie z bolidem, to w odpowiedzi na rwane tempo Verstappena, może odwrócić bieg wydarzeń i zmienić swoją pozycję w zespole.

Z pewnością jest niewielu - jeśli w ogóle - lepszych kierowców niż ultra-konsekwentny, mocno skoncentrowany Australijczyk.  Jeśli chodzi o ocenę potencjalnych scenariuszy w sytuacji wheel-to-wheel - a jeśli Verstappen ma jakąś słabą stronę, to prawdopodobnie w tym obszarze, gdzie jego często ryzykowne podejście wpędziło go w kłopoty, zwłaszcza na Węgrzech w ubiegłym sezonie, kiedy zakończył starcie na pierwszym okrążeniu ...

6. Kto będzie ścigał się wraz ze Strollem w Williamsie ?

W kwestii klarowności tekstu:

   Formula1.com zamieściło to zestawienie w ubiegłym roku. Nie mając wiedzy kto i jaką rolę będzie odgrywał w zespołach. Jako Portal cytujemy tekst felietonu (nie zgadzając się z wieloma tezami przedstawionymi przez autora) i upominamy, że nie jest to nasze zdanie na ten temat. Jest to cytat z zagranicznego medium.

Odkąd Felipe Massa potwierdził swoją emeryturę, spekuluje się o tym, kto będzie partnerem Lance'a Strolla w Williamsie w 2018 roku, fotel trafi do jednego z dwóch aspirujących: Zwycięzca Grand Prix Robert Kubica, lub były tester Renault - Sergey Sirotkin - który pokazał się szerszej publice fanów F1 podczas testu po wyścigu w 2017 roku w Abu Zabi.

Wybór romantyków to niewątpliwie Kubica, który nie ścigał się w F1, ponieważ odniósł obrażenia zagrażające życiu podczas rajdu samochodowego w lutym 2011 roku.

 Z garstką informacji dotyczących testów Kubicy , świat w całości (wyłączając Renault i Williams) są wciąż trochę pogrążeni w ciemności, jeśli chodzi o wpływ jego fizycznych ograniczeń.

 Jeśli uda mu się ścigać w zbliżonym stopniu do poziomu, który pokazał w przeszłości, byłby to naturalny wybór dla utytułowanego zespołu Sir Franka, łączącego szybkość i doświadczenie.
 Ale czy Williams może wykorzystać tę szansę?

Czy też biorą cel na początkującego Sirotkina, który zrobił wrażenie na testach i rzekomo przyniósł przyzwoite wsparcie, ale jest kimś, kto z 19-latkiem w drugim samochodzie odbierze zespołowi resztę przewagi w doświadczeniu za sterami bolidu F1. W obliczu tak trudnego wyboru, może nie dziwi fakt, że Williams postanowił odłożyć decyzję do Nowego Roku ...


Decyzję już znamy - kompromis.

7.   Czy Kimi zrobił wystarczająco dużo, aby utrzymać swoje miejsce w Ferrari?

To jest jak roczna saga: sezon osiąga punkt środkowy, a plotki zaczynają krążyć wokół tego, czy Ferrari będzie trzymać Kimiego Raikkonena przez kolejny rok.

Przez ostatnie kilka lat, czy to przez własne występy, presję Sebastiana Vettela, czy przez brak innych opcji.

ICEMAN postawił podpis na kontrakcie na następny sezon, ale w 2018 roku presja jest naprawdę duża.

"Jeśli znajdziemy właściwy klucz, Raikkonen jeździ jak Bóg" - powiedział prezes Ferrari Sergio Marchionne podczas corocznych obchodów Bożego Narodzenia. "Prawdopodobnie jest to ostatni sezon, aby znaleźć właściwy klucz i musimy to zrobić. Jeśli nie znajdziemy właściwego klucza, wybór padnie na młodego kierowcę ... "

Kiedy Marchionne wspomina młodych kierowców, robi to ze świadomością, że Ferrari ma bardzo utalentowanego mistrza F2 Charlesa Leclerca w swoich zasobach, a jeśli młody Monegasque sprawdzi się dobrze w Sauberze w tym sezonie może być pierwszym w kolejności aby zająć miejsce Raikkonena.

Jest tylko jeden sposób, aby Raikkonen powstrzymał się od tych plotek - pokaż więcej tego, co pokazałeś w Monako w zeszłym roku, a mniej wpadek i gonienia daleko w tyle za Vettelem, albo bycia wyprzedzonym przez kierowców w samochodach, które nie miały prawie prawa być przed Ferrari.

8.   Czy Renault pokona Force India - czy może będzie celować jeszcze wyżej?

Niewiele zespołów ukończyło zeszły sezon z tak dużym uśmiechem, jak Renault, który pokonał Toro Rosso w klasyfikacji konstruktorów podczas ostatniego wyścigu w Abu Zabi.

Rezultat ten zakończył się bardzo obiecującą kampanią dla francuskiego producenta, w której dokonali znaczących postępów na froncie silnika i podwozia, a także scementowali jedną z najbardziej dynamicznych par kierowców, choć Carlos Sainz dołączył dopiero pod koniec sezonu z Toro Rosso by współpracować z imponującym Nico Hulkenbergiem.

Pytanie brzmi, co będzie dalej? Z tym samym silnikiem, Red Bull okazał się w każdym aspekcie szybszy niż zespół fabryczny, a jeśli McLaren z silnikami Renault okaże się lepszy, może być spory problem i ...   wstyd.

9. Czy Alfa i Leclerc mogą odwrócić losy Saubera?

Ostatnie dwa sezony były dla Saubera niczym zły sen. Szwajcarska drużyna zdobyła zaledwie siedem punktów, walcząc na samym końcu pola.

Ale na horyzoncie pojawiają się jasne niebo.

Zespół nie tylko utrzymał się w stawce, ale także ma nowe partnerstwo techniczne i komercyjne z Alfa Romeo, które powinno zapewnić solidną platformę startową, dzięki której można odmienić losy teamu.

W ramach umowy Sauber będzie miał dostęp do najnowocześniejszych jednostek napędowych Ferrari, co jest poważnym ulepszeniem przestarzałych silników, które tak utrudniły ich starty w 2017 roku. Nie wspominając o niemal podpisanym kontrakcie na dostawy jednostek napędowych z Hondą - borykającą się z mnóstwem problemów.

Szwajcarski zespół podpisał także kontrakt z jednym z najjaśniejszych talentów wyścigowych ostatnich lat.

Wraz z doświadczonym w F1 kierowcą Marcusem Ericssonem ścigał się będzie wychowanek Ferrari Charles Leclerc (na zdjęciu powyżej).

 20-latek z Monaco ma ogromną reputację po dominacji w F2 jako debiutant w zeszłym sezonie.
 Czy w 2018 roku dostarczy podobne fajerwerki w F1? Jeśli dostał odpowiedni samochód, nie stawiaj przeciwko niemu.

10. Jak duży wpływ będą miały reguły trzech silników?

W ubiegłym roku każdy z kierowców miał nominalne cztery jednostki napędowe, z których użyciem mógł zmierzyć się z przeciwnikami podczas 20 wyścigów. W tym roku mają o jeden mniej - i jest jeszcze jeden dodatkowy wyścig ...

Co to oznacza dla mistrzostw?

 Cóż, z każda jednostka napędowa musi wytrzymać aż siedem wyścigów - dłuższa żywotność silnika została narzucona przez twórców przepisów z FIA z powodów związanych z redukcją kosztów - producenci będą musieli stawić czoła jeszcze trudniejszej sztuce żonglerki, jeśli chodzi o zrównoważenie wydajności i niezawodności.

Złe osiągnięcie tej równowagi będzie wielkim błędem, a kosztowne kary wkrótce się zsumują - a w kontekście ścisłej walki o mistrzostwo może okazać się kluczowe.

Co więcej, dzięki trzem silnikom producenci mają tylko dwie szanse na wprowadzenie ulepszonej jednostki przez cały sezon (bez kary).


źródło: Formula1.com [Formula One Digital Media Limited]


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: