Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Autorzy felietonów

Dawid ProkopowiczDawid Prokopowicz   Ilość felietonów: 10

"W tak niezwykłych okolicznościach przyrody, ....i tej, i niepowtarzalnej...

ostatni felieton

Felietony tego autora

Felietony innych

F1 - F1elieton: W poszukiwaniu prawdziwego Lotusa

F1elieton: W poszukiwaniu prawdziwego Lotusa

09.12.2010

Nie dziwię się tej części kibiców RENAULT F1 Team, którzy sięgają po wykrzykniki, wielokropki i %#$@$ na określenie swego niezadowolenia z obwieszczonego wczoraj komunikatu o współpracy Enstone z Lotus Group.

Wysadźmy, choć na chwilę, Roberta Kubicę z przyszłorocznego - czarno-złotego - bolidu Lotusa Renault GP i w oderwaniu od osoby polskiego kierowcy spróbujmy odpowiedzieć sobie na jedno zaj... ważne, ale to bardzo ważne pytanie: dokąd zmierza Enstone? Aż ciśnie się na usta przygotowana i wyczekiwana odpowiedź, że zmierza po sukces i przy wymiernym współudziale Protona wskakuje właśnie do pociągu stacji "środek tabeli - TOP"...

Nie wierzę w to, że choćby garstka z Was nie zadała sobie wczoraj/dzisiaj trudu podjęcia namysłu nad kwestią tożsamości nowego teamu, który kształtuje się właśnie w Enstone. Oto z jednej strony jest duch odchodzącego, francuskiego Renault, który dla Enstone będzie robił niewiele więcej niż dla Red Bulla i "tego drugiego" Lotusa - wspierał wiedzą i dostarczał silniki. Zostaje nazwa, zostają oznaczenia podwozia, ale coś podpowiada mi bardzo głośno, że ze strony Genii Capitali wiąże się to przede wszystkim z pragnieniem zatrzymania kasy z kasy FOM za 2010.

Podaje się, że Genii Capital kupiło od Renault pozostałą - ostatnią - ćwiartkę udziałów pod warunkiem jej sprzedaży Grupie Lotus Protona. To tylko [?] 25%, a odnieść można wrażenie, że Lotus Renault - przedstawiony wczoraj na zdjęciu - jest o wiele bardziej jakimś tworem Lotusa niż pozostałością Renault. 25 procent, a wydaje się, że z przepięknego, agresywnego, "szerszeniowatego" malowania R30 pozostały tylko te czerwone lusterka i równie wybijające się intensywną barwą fragmenty przedniego i tylnego skrzydła. Powiecie, że takie czasy, że taka - mocno finansowa w swym obliczu - jest dzisiejsza Formuła Jeden...

Najbardziej niepokojące jest jednak to, że zespołowi, który wypracował swoją wyścigową tożsamość w F1 jako RENAULT chce nadać się niewypracowaną tożsamość teamu Lotuso-podobnego, mówiąc, że jest się dziedzicem prawdziwego, historycznego Lotusa [o co zresztą toczy się niefajna bijatyka z ludźmi Tony'ego Fernandesa]. Nie będę przepraszał za to, co powiem, choć mam świadomość, jak wielu z Was może mieć zdanie przeciwne - tożsamości nie kupuje się ani za dolara, ani za ich 100.000.000 sztuk. Tożsamości nie nabywa się wraz z najzręczniej kreowanym i najzmyślniej odtworzonym nawiązaniem do poszycia JPS z lat '80. A że właśnie tak można i należy zrobić zrobić, starają się przekonywać Protoniści, choć niekoniecznie samo Genii Capital. Wizerunek historyczno-kibicowski, jaki Lotus wypracował przez lata swej wspanialej obecności w F1 nie pokrywa się z tym formalno-prawnym wizerunkiem Lotusa, o który biją się teraz Proton i Tony Fernandes. Czy będzie pokrywał się w przyszłości? Naprawdę bym sobie tego życzył, ale z pewnością nie stanie się to dziś, jutro i w bliskiej przyszłości. Dziś Lotusem można się stać - jak sądzę - tylko w sercach kibiców. Lotusa się nie kupuje, Lotusem się staje...

Na łamach wielu kibicowskich portali zadano wczoraj pytanie: który Lotus - Team Tony'ego Fernandesa czy Renault GP Enstone będzie tym "prawdziwym" Lotusem. Całe szczęście, że była i taka możliwość odpowiedzi: Żaden. Bo, cytując słowa klasyka, można by pokusić się o stwierdzenie, że "Dziś prawdziwych Lotusów już nie." Któremu jest bliżej? Ja sam nie mam wątpliwości, że nie temu, barwy którego ma reprezentować Robert Kubica.

Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu