Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Monako 2018-05-27
f1 - GP Monako
Słonecznie

17°C

14 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Hot topics: 10 pytań na 2018 rok - część 1

Udostępnij na Facebook
03.02.2018 08:40, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 748

Zanim FORMULA ONE zacznie na nowo ekscytować fanów F1. Zapraszamy na poznanie ( i odpowiedzenie sobie w głowie ) dziesięciu ważnych pytań dotyczących 2018 roku.

Do startu wyścigu w Australii jest tylko 49 dni!

Aby zaostrzyć apetyt na to, co ma nadejść, Formula1.com   przygotowało listę 10 najbardziej intrygujących wątków fabularnych zmierzających do tego, co zapowiada się na wyjątkowo konkurencyjny sezon ...

1.   Czy Ferrari lub Red Bull mogą pokonać Mercedesa?

Być może zdobyli oba tytuły czwarty rok z rzędu, ale nie ma wątpliwości, że Srebrne Strzały w ubiegłym roku zostały naciągnięte mocniej niż kiedykolwiek.W padoku wiele osób uważało,że to Ferrari, a nie Mercedes miał najlepszy samochód na torze w ostatnim sezonie.

Wraz z implozją włoskiego zespołu w drugiej połowie sezonu, jeden z kluczowych elementów - Sebastian Vettel -  przegrał walkę o koronę z odrodzonym Lewisem Hamiltonem.

Prezydent Ferrari, Sergio Marchionne nie ma wątpliwości, że "wierzgający koń" będzie walczył o zwycięstwa w 2018 roku.

Czy Mercedes - na fali kolejnego zwycięstwa przeciwko największemu wrogowi, a nie przez komplementy ze wszystkich stron - wróci jeszcze silniejszy?

Według Toto Wolffa, zespół z Brackley wie, że zagrożenie nie będzie nadchodzić tylko ze strony Ferrari. Red Bull - zwycięzca dwóch z ostatnich sześciu wyścigów w ubiegłym sezonie - spodziewa się rozpocząć drugi sezon najnowszej ery F1 w znacznie lepszej formie niż 12 miesięcy temu, po zmianie harmonogramu produkcji, aby trafić w czas podczas testowania.

Wolff uważa, że RB ​​może być kolejnym, który również wyrzuci coś z kapelusza ...

2.    Jak daleko dojedzie McLaren z silnikiem Renault?

Teraz, gdy ich burzliwe relacje z Hondą dobiegły końca - związek, który w ciągu trzech lat osiągnął zaledwie 133 punkty - McLaren czeka na dobre czasy z nowym partnerem Renault.
 Wszyscy w McLarenie skarżyli się, że prawdziwa doskonałość ich pakietu została skutecznie zamaskowana brakiem mocy i fatalną żywotnością silników. Czy pokażą to w 2018 roku?, czy będą zmuszeni do zjedzenia swoich słów i przeproszenia dawnego partnera...

Po dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej w zeszłym roku można oczekiwać, że ośmiokrotni mistrzowie konstruktorów znacznie się poprawią, jeśli - jak twierdzi dyrektor wyścigowy Eric Boullier - ich podwozie gwarantuje już podium - ale to jedna rzecz, druga to pogodzić podwozie z zespołem napędowym projektowanym przez Renault i powalczyć z teamami z napędem Mercedesa - Force India i Williams.

Jedno jest pewne: jeśli w samochodzie jest coś takiego jak potencjał podium, nie ma lepszego kierowcy na którym można by polegać, by spełnić tę obietnicę, niż Fernando Alonso.

Będąc sfrustrowanym na każdym kroku, odkąd ponownie dołączył do McLarena w 2015 roku, Hiszpan może być jak korek z butelki z szampanem w tym sezonie.

3.   Czy silniki Hondy będą błogosławieństwem, czy przekleństwem dla Toro Rosso?


Honda rozstała się z McLarenem, ale ich projekt dotyczący F1 pozostaje w pełnej gotowości dzięki porozumieniu z Toro Rosso.

Po latach spędzonych z klienckimi silnikami, Franz Tost powiedział, że zespół jest niezwykle szczęśliwy ze współpracy z partnerem tworzącym jednostki pod ich bolid. Powołując się na ekskluzywną dowolność modyfikacji podwozia i dostępu części.

Jednak, jak zauważył McLaren, niekoniecznie są to plusy, jeśli istnieje podstawowy brak mocy do walki na torze, nie mówiąc już o braku niezawodności ...

Bardziej niepokojącym czynnikiem dla Toro Rosso jest fakt, że nie wyglądali na zbyt szybkich pod koniec ubiegłego sezonu, kiedy mieli silniki Renault na pokładzie swoich samochodów (chociaż niektóre z tych "wpadek" można przypisać dwóm debiutantom), oraz fakt, że co najmniej dwie z trzech drużyn, które ukończyły sezon w klasyfikacji generalnej w 2017 roku - McLaren i Sauber - powinny w tym roku zrobić duży postęp w związku ze zmianami w materii jednostek napędowych.

4. Jak HALO wpłynie na przebieg wyścigów?


W tym roku HALO będzie maiło swój "debiut", co oznacza - przynajmniej dla zespołów i kierowców - iż główny punkt dyskusji nie jest już związany z estetyką, ale z tym jak duży wpływ SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA GŁOWY KIEROWCY będzie miał na zachowanie się bolidu podczas wyścigu.

Są tu dwa główne czynniki: widoczność kierowcy i masa samochodu.

Jeśli chodzi o te pierwsze, władze FIA są przekonane, że pomimo tego, iż zakres widzenia jest ograniczony przez dość duży pałąk, kierowcy nadal będą mieli lepszą widoczność niż w innych kategoriach wyścigowych [takich jak zabudowane samochody sportowe], choć po przetestowaniu HALO na Węgrzech, tester Mercedesa George Russell powiedział, że obserwacja świateł startowych może być utrudniona.

Pod względem masy istnieje jednak wiele potencjalnych konsekwencji. Wystarczy wziąć pod uwagę samą ochronę kokpitu - FIA dodała kolejne 6 kg do minimalnego limitu wagi, obciążając już i tak ciężki samochód, nawet do maksymalnych 734 kg.

Problem polega na tym, że HALO, jego mocowania i wsporniki mogą mieć wartość zbliżoną do 15 kg - co oznacza, że ​​zespoły będą musiały znaleźć sposoby na zaoszczędzenie wagi w innych obszarach lub zminimalizować prawdopodobieństwo użycia mniejszego balastu ze względu na wydajność konstrukcji.

I to jest szczególnie zła wiadomość dla Nico Hulkenberga, który, jako jeden z wyższych kierowców F1, jest oczywiście cięższy od wielu swoich zdrobniałych kolegów ...

Na dziś to koniec pytań.

Na kolejne pytania uzupełniające dziesiątkę utworzoną przez Formula1.com zapraszamy jutro o tej samej porze.

źródło: Formula1.com [Formula One Digital Media Limited]


Wasze komentarze (2) Dodaj komentarz
18334KWT [komentarzy: 1410] / 2018-02-04 09:19:30
~gość:

Też mi się wydaje to troszkę naciągane. Z danych wynika, że waga może się wahać od 12 do nawet 16 kilogramów.

Może ujęli HALO, jako całość: mocowania i wsporniki, i wtedy ta waga może mieć sens. Chociaż i tak będzie jeszcze brakowało do tych 12-16 kilogramów. Możliwe też, że nie widzimy całego HALO. Tzn. może wchodzi głębiej w konstrukcję bolidu niż się to pozornie wydaje.

Postaram się w wolnej chwili coś znaleźć w tym temacie. cytuj
~gość / 2018-02-03 12:57:01
No doprawdy, ale żeby HALO miał ważyć 15 kg ?! Litości, nawet z mocowaniami to jest jakaś ściema. Tytan jest znany i używany od dawna. Musiałby być chyba odlany z żeliwa z dodatkiem stopowym wolframu w dużej ilości. Ten to raczej stosowany jest jako balast w podłodze. Ja wiem, że taką wartość podają media, ale uważam, że to jakiś fake. Przecież to element rurowy, musi być pusty w środku dla większej wytrzymałości. Te 6 kilo, to wartość bliska prawdziwej, a nie 15. cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: