Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Francji 2018-06-24
f1 - GP Francji

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Newey zostaje w Red Bullu

Udostępnij na Facebook
12.03.2018 09:15, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 1174

Adrian Newey zostaje w Red Bull mimo, że zespół mianował nowego dyrektora technicznego.

Francuski L'Equipe poinformował, że Francuz  Pierre Waché został mianowany szefem technicznym Red Bulla.

Adrian Newey, jeden z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy projektantów F1, obejmie stanowisko głównego technologa.

Wache, który miał już znaczącą rolę techniczną w zespole [pełnił funkcję głównego inżyniera do spraw osiągów], potwierdził: "Adrian zawsze koncentrował się bardziej na aerodynamice, a ja staram się przekazać moc na drogę".

Dodał, że rozumie, iż rola dyrektora technicznego jest bardzo ważna.

"Rozumiem co oznacza to stanowisko, i ryzyko z nim związane nie przeraża mnie. Rozumiem, że oczekiwane są wyniki i chcę pokazać, że mogę je dać".

Nie ma wątpliwości, że Newey był mniej zachwycony i skoncentrowany na pracy w erze "jednostek napędowych". I chociaż uczestniczył w testach w Barcelonie, niechętnie mówił o przyszłości, w tym planach Liberty Media dotyczących limitu budżetowego.

"Mercedes jest lepszy pod każdym względem w tej formule silnika" - powiedział Newey dla Auto Motor und Sport - "Moc, zużycie, właściwości jezdne, odzysk energii.  Nie można tego zastąpić lepszym samochodem".

Brytyjczyk odniósł się również do planów budżetowych Liberty: "To socjalizm. Ale socjalizm w prawdziwym życiu działa tylko teoretycznie. Błędy Liberty Media nie zostaną szybko naprawione".

Newey uważa, że lepszym podejściem byłoby zakazanie tuneli aerodynamicznych i ograniczanie symulacji CFD co oznaczałoby, że zespoły potrzebują mniej ludzi i mniejszych budżetów.

Zdaniem Newey'a ​​starsze i głośniejsze silniki V8, oraz V10 z przeszłości były w rzeczywistości bardziej "zielone" niż dzisiejsze hybrydy.

"Dwadzieścia lat temu McLaren ważył 580 kg, z 45 kilogramami balastu na pokładzie, dzisiaj mamy 733 kg przy praktycznie zerowym obciążeniu".

"Moglibyśmy zaoszczędzić dużo paliwa, gdybyśmy nie byli tak ciężcy, ale to byłoby możliwe tylko z innymi silnikami" - powiedział Newey.


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu