Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Austrii 2018-07-01
f1 - GP Austrii

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Prost krytykuje obecne bolidy F1: O wiele za proste do jazdy

Udostępnij na Facebook
17.05.2018 11:01, autor: Przemek P, wyświetleń: 1820

Legenda wyścigów podkreśla zbyt dużą wagę i znikome wrażenia z jazdy – kryształowo czysty przekaz z kokpitu sprawia wrażenie gier PlayStation.

(Motorsport-Total.com) - Alain Prost w rozmowie ze Sky Sports F1 porównał dzisiejsze samochody z tymi które prowadził za czasów swojej aktywności wyścigowej: „Prowadzą się znacznie prościej” narzeka. Wrażenia oparte są na sporadycznych testach młodszych modeli Renault i Red Bull oraz jeździe jego McLarenem MP4-2b z 1985 roku

Kiedy w ubiegłym roku po paradzie legend w Spielbergu zasiadł  za kierownicą swojego pierwszego bolidu po pierwszej rundzie stwierdził, że była to „runda przyjemności”. „Mogłem dosłownie poczuć samochód”, mówi Prost, i odpowiedzialną za ten fakt czyni wagę swojego bolidu - 550 kg. Dla porównania, bolidy w sezonie 2019 mają ważyć 733 kilogramy.

Prost w nawiązaniu do dawnych czasów życzyłby sobie „mniej aerodynamiki i więcej mechanicznych rozwiązań” Jego towarzysz Niki Lauda podkreśla, że F1 musi pozostawić element ryzyka. „Bezpieczeństwo jest ważne, ale jeśli przesadzimy, możemy stracić zainteresowanie,” mówi prezes niewykonawczy Mercedes-Benz i podkreśla, że coraz trudniej przyciągnąć młodych ludzi do sportu motorowego.

"Dlaczego?" zadaje pytanie Prost, myśląc o krystalicznym przekazie telewizyjnym. "Może dlatego, że już nie wygląda to tak nadzwyczajnie, ponieważ ludzie myślą, że to wyjątkowo proste, a to nieprawda. "Niewłaściwe wrażenie widzów spowodowała także poprawa jakości  transmisji telewizyjnych”, uważa Francuz.

"Kiedy patrzysz na nagrania pokładowe, zdajesz sobie sprawę, że technika wyjątkowo się rozwinęła, możesz myśleć, że bolid prowadzi się jak na Playstation, ponieważ tak to właśnie wygląda". Mówi Prost, który pamięta rozmazane obrazy w przekazie telewizyjnym z kokpitu i wibracje tak gwałtowne że mikrofony nie odbierały odgłosu silnika, a przekazywały grzechot bolidu spowodowany tymi wibracjami.


Wasze komentarze (3) Dodaj komentarz
~gość / 2018-05-20 22:31:21
Za mocne? Zmniejszajac masę efekt będzie taki jak by moc wzrosła. V10 miały 970 KM i tylko 605 kg. I opony węższe i nie slicki. Chyba coś ci się pomyliło większa moc większy opór powietrza pokona z docisku. Jazda dużym dociskiem na monza . Za mocne chyba w williamsie że zimne opony i brak docisku 3 duble w wyścigu . cytuj
kajwis [komentarzy: 18] / 2018-05-19 10:13:26
~gość: Dokładnie zbicie masy rozwiąże wszystkie problemy. Jest jedno ale. Zwiększanie opon szczególnie tylnich negatywnie wpływa na bliska jazdę w zakrętach za rywalem. Powrót do różnicy w szerokości opony między przodem a tyłem powinien zmaleć. Jak to było do roku 2009. Robert k powiedział że hamulce są za dobre a ja uważam że silniki są za jak na takie gabaryty . Wzrośnie moc wzrośnie długość hamowania . I koniec z limitami paliwa na wyścig to największa glupota

Właśnie Kubica ostatnio na Eleven mówił ze bolidy są za ciężkie, i za mocne. Jedno z nich trzeba zredukować.
cytuj
~gość / 2018-05-17 15:46:52
Dokładnie zbicie masy rozwiąże wszystkie problemy. Jest jedno ale. Zwiększanie opon szczególnie tylnich negatywnie wpływa na bliska jazdę w zakrętach za rywalem. Powrót do różnicy w szerokości opony między przodem a tyłem powinien zmaleć. Jak to było do roku 2009. Robert k powiedział że hamulce są za dobre a ja uważam że silniki są za jak na takie gabaryty . Wzrośnie moc wzrośnie długość hamowania . I koniec z limitami paliwa na wyścig to największa glupota cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu