Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Rosji 2018-09-30
f1 - GP Rosji

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Aston Martin producentem silników w F1 ?

Udostępnij na Facebook
24.05.2018 18:00, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 1268

Projekt nabiera rozpędu.

Aston Martin kontynuuje swoje studium wykonalności związane z planem wejścia do Formuły 1 od 2021 roku jako dostawca silników.

Andy Palmer [Dyrektor generalny Aston Martin] oświadczył w ubiegłym, że firma jest bardzo zainteresowana produkcją silników dla F1 w przyszłości.

Od tego czasu Aston Martin zatrudnił specjalistów z branży inżynieryjnej, wśród których był były inżynier Ferrari - Luca Marmorini, aby ocenić wyzwania i praktyczność związane z produkcją zespołu napędowego odpowiedniego do tej serii.

"To na pewno nabrało rozpędu" - powiedział Palmer w Motorsport.com.

"Nic się nie zmieniło - nic co by przyśpieszyło podjęcie decyzji, ale i nic co by sprawiło, że nie możemy tego zrobić. Kontynuujemy prace i robimy tyle, ile wynieśliśmy ze wstępnej nauki i ile możemy zrobić w kontekście tego, co rozumiemy z przepisów, które nie są jeszcze całkowicie szczegółowe".

"To, czego nie wiemy, to limit kosztów i budżetów, a to jest integralną częścią naszej decyzji o wejściu w ten sport"- dodał.

"Nie mamy pieniędzy na spalenie - to musi nam zagwarantować ich zwrot. Powiedzmy, że w postaci bezpośredniego sponsoringu. To będzie kluczowa część decyzji".

Jako aktualny partner handlowy Red Bull Racing i partner techniczny w projekcie Valkyrie Hypercar, Aston Martin naturalnie postrzega stajnię bazującą w Milton Keynes jako potencjalnego klienta swojej jednostki.

Ale Palmer podkreśla, że ​​jego firma musi najpierw upewnić się, że jest w stanie wytworzyć konkurencyjny silnik, zanim podejmie jakiekolwiek rozmowy z Red Bullem, bądź innym zespołem.

"Patrzymy na rok 2021, więc projekt cały czas jes w drodze" - powiedział Palmer - "Ale jeśli nie zdołamy przejść testu: 'To jest w porządku dla Red Bulla', to prawdopodobnie będzie oznaczać, że nie zaliczamy testu: 'To jest konkurencyjna jednostka'. A nasz silnik musi być konkurencyjny".

"Jest jeszcze około dziewięciu miesięcy pracy przed nami, aby przekonać się w ten czy inny sposób co będzie dalej".

"Mamy narzędzia symulacyjne i pracę z jedno-cylindrowym układem, co daje całkiem dokładną korelację między światem testowym, światem symulacji, a rzeczywistością".

Palmer już na wstępie wyjaśnił, że marka luksusowych samochodów skorzysta z usług partnera technicznego [takiego jak Cosworth] w celu zaprojektowania przyszłego silnika, ale szef Aston Martin chce także, aby jego firma dostarczała własny wkład inżynieryjny.

"Przynosi to autentyczność - prawda? Mamy Luca [Marmorini] jako konsultanta, który z nami współpracuje i pomaga nam. Robił to już wcześniej, ma dużą wiarygodność, dużo zrozumienia i potrafi nas poprowadzić w nie do końca znanych nam aspektach".

"Większość silników na całym świecie wykonuje się przy pomocy doradztwa firm zewnętrznych. Oczywiście są to Cosworths, Ricardos, Ilmors, AVL i tego typu firmy. Oni się właśnie tym zajmują i bardzo dobrze to robią".


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu