Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Rosji 2018-09-30
f1 - GP Rosji

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Mercedes po wyścigu w Monako chce się zrehabilitować w Montrealu

Udostępnij na Facebook
07.06.2018 14:21, autor: Przemek P, wyświetleń: 1032

W zasadzie Circuit Gilles Villeneuve jest torem Mercedesa, o czym świadczą trzy zwycięstwa Lewisa Hamiltona w ciągu ostatnich trzech lat. 

"Dla naszego samochodu ten tor jest lepszy niż Monako" - potwierdza Valtteri Bottas. Także główny inżynier Mercedes Andrew Shovlin wie, że szybki stop-and-go tor Ile de Notre Dame powinien lepiej pasować do F1 W09, niż wąskie ulice Monte Carlo: "W zeszłym roku mieliśmy ciężki weekend w Monako, a w kilka dni później zajęliśmy pierwsze i drugie miejsce w Montrealu. "

Czy jest więc pewne, że w bardzo wyrównanym, tegorocznym pojedynku Mercedesa z Ferrari i Red Bullem przejmie on w Kanadzie prowadzenie i zdobędzie trzecią wygraną sezonu? Niekoniecznie, ponieważ w tym roku istnieje czynnik, który spędza sen z powiek ​​inżynierom z Brackley: nowa mieszanka Pyrelli Hypersoft.

Najdelikatniejsza mieszanka włoskiego producenta opon ujawniła nową słabość F1 W09. "Inne zespoły radzą sobie lepiej na długich dystansach z oponą Hypersoft niż my", potwierdza Bottas, który podobnie jak Hamilton cierpiał z powodu ziarnienia i silnej degradacji opon w Grand Prix Monako.

Problem Mercedesa został obnażony już wcześniej.

Jednak konsekwencje były ograniczone, ze względu na fakt, że wyprzedzanie w miejskich kanionach Księstwa jest praktycznie niemożliwe. "Opony będą również odgrywać ważną rolę strategii w Montrealu, tyle że w przeciwieństwie do Monako, tam można dużo łatwiej wyprzedzać. ", ostrzega Shovlin, który wie, że w Montrealu wyznaczono trzecią strefę DRS. "Jeśli stracisz prędkość w Montrealu i zniszczysz opony, inni łatwo Cię wyprzedzą, więc teraz ciężko pracujemy, aby zrozumieć nasze słabości."

Być może Mercedes spróbuje podobnej strategii jak w Monako, przejechać Q2 na oponach Ultrasoft kwalifikując się do Q3 - wtedy zespół mógłby nie startować na nielubianych oponach Hypersoft. Prawdopodobnie tego najbardziej pragną kierowcy srebrnych strzał, czego mogą dowodzić wybory opon: Hamilton i Bottas wybrali tylko pięć zestawów najdelikatniejszej mieszanki, podczas gdy piloci Ferrari i Red Bull zakładają osiem zestawów.

"Ale musimy być przygotowani na wszystko, jeśli nie będziemy w stanie zakwalifikować się w Q2 na oponach innych niż Hypersoft ", mówi Bottas. Toto Wolff, również wie: "Jeśli chcemy być na szczycie w ten weekend, musimy być pewni że, wydobędziemy to co najlepsze z każdej mieszanki, nawet Hypersoft."

Opony mogą w Montrealu wywrócić wszystko do góry nogami – uważa również Manager Pirelli, Mario Isola. "Mamy najdelikatniejsze opony, jakie kiedykolwiek przygotowaliśmy na wyścig w Kanadzie ", powiedział Włoch, który postrzega Montreal jako prawdziwą premierę opony Hypersoft ze względu na zupełnie odmienny charakter toru niż Monako. "W rzeczywistości nikt nie wie dokładnie, jak to będzie wyglądać w Kanadzie pod względem zużycia i przyczepności".

W bezpośrednim pojedynku Mercedesa w Kanadzie wyraźnie faworyzowany jest Hamilton, Brytyjczyk zgromadził sześć zwycięstw na wyspie Ile de Notre Dame, tylko Michael Schumacher wygrał tutaj siedmiokrotnie i uznawany jest za absolutnego specjalistę Montrealu. Jest tak również dlatego, że hamulce na torze odgrywają szczególnie ważną rolę. A ciężkie manewry hamowania są uważane za absolutną specjalność czterokrotnego mistrza świata.


Wasze komentarze (3) Dodaj komentarz
~w211 / 2018-06-09 10:54:49
porozmawiamy po wyscigu jak pojechał mercedes , ciągle te zagrozenia ze strony tych ferrarow i jak dotąd jedno zwycięstwo cytuj
~gość / 2018-06-08 15:23:40
bla bla bla! cytuj
~gość / 2018-06-08 08:39:37
Forza Ferrari cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu