Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Abu Dhabi 2018-11-25
f1 - GP Abu Dhabi
Słonecznie

31°C

11 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Konferencja Prasowa Grand Prix Singapuru - część 2

Udostępnij na Facebook
14.09.2018 09:45, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 926

KIEROWCY – Kimi Raikkonen (Ferrari), Lewis Hamilton (Mercedes), Kevin Magnussen (Haas), Brendon Hartley (Toro Rosso)

PYTANIA OD DZIENNIKARZY:

 

 

Q: (Abishek Takle – Mid-day) Pytanie do Kimiego.
W którym momencie wiedziałeś, że nie będziesz jeździł w Ferrari w przyszłym sezonie i kiedy rzeczywiście zaczęły się rozmowy z Sauberem?

KR: Wiedziałem na Monzy. Oczywiście znam ludzi z tego teamu [Saubera] z przeszłości.

Q: (Edd Straw – Autosport) Kimi powiedziałeś, że znasz ludzi pracujących w Sauberze i najwyraźniej utrzymujesz więzi z tą drużyną. Czy w twojej głowie było coś, co chciałeś zrobić w twojej karierze - na przykład tam wrócić. Do zespołu, gdzie wszystko się zaczęło?
KR: Nie. Nie sądzę, że taka myśl zawsze była. Oczywiście nigdy nie wiadomo co się stanie, ale tak właśnie się stało. Nie powiedziałbym, że od dawna były takie plany, więc…

Q: (Heikki Kulta – Turun Sanomat) Kimi powiedziałeś, że jesteś zainteresowany tylko wygraną. Czy uważasz, że musisz znaleźć nowy cel na przyszły sezon, ścigając się z Sauberem??
KR:
Nie wiem. Nie sądzę [...] To znaczy, oczywiście, celem jest zawsze wygrywanie. Czy to jest realistyczne? Kto wie. Możesz celować tylko w najlepsze, najlepsze pozycje i zobaczyć, co się okaże.

Q: (Rebecca Clancy – The Times) Lewis, odkąd ostatni raz widzieliśmy cię we Włoszech McLaren ogłosił, że Lando Norris będzie jeździł dla nich w przyszłym sezonie.
  Możesz powiedzieć jakie masz zdanie na temat młodego Brytyjczyka w stawce? - a także, jakiej mógłbyś udzielić mu rady?
LH:
Nie udzielę mu rady. Oczywiście, gdyby o to poprosił, mógłby ją dostać - gdyby chciał. Jeśli mam być naprawdę szczery, nie patrzę na narodowość. Nie patrzę i nie myślę: "Jest kolejny Brytyjczyk", lub "jest kolejny Niemiec" - czy coś podobnego. Po prostu [...] to nie jest coś, co naprawdę mnie interesuje. Anglia zawsze produkuje dobrych kierowców. Jest ich całkiem sporo. To nie tak, że Formuła kiedyś pozostanie bez brytyjskiego kierowcy, więc [...] Tak, życzę mu powodzenia.

Q: (Beatrice Zamuner – Motorlat.com) Pytanie do wszystkich czterech kierowców. Jakie są Wasze przemyślenia na temat wprowadzenia trzeciego samochodu?.
KM:
Myślę, że to trochę [...] to brzmi całkiem ekscytująco. Myślę, że byłoby wspaniale zobaczyć trzy Mercedesy i trzy Ferrari, ale nie wiem, czy dobrze byłoby mieć 30 samochodów na starcie. Myślę, że pitlane też byłoby dość zatłoczone. Może być dobrze, może być źle. Naprawdę nie wiem.
LH: Bardzo podoba mi się pomysł większej liczby samochodów. Może więcej zespołów zamiast trzech kierowców będzie innym wyjściem.
KR: Myślę, że byłoby miło mieć więcej samochodów, ale nie wiem. Jest tak wiele rzeczy, które musiałyby się zmienić. Ciężko będzie to wprowadzić w życie.
BH: Z punktu widzenia kierowców uważam, że byłoby wspaniale mieć więcej samochodów. Z punktu widzenia zespołu i całej logistyki, która się z tym wiąże - tak naprawdę nie wiem - będzie to trudne. Prawdopodobnie łatwiej byłoby negocjować umowy na następny rok! Ale tak, z punktu widzenia kierowców byłoby fajnie. Jestem również przyzwyczajony do posiadania kilku kolegów w jednej drużynie. Jestem z tym bardziej oswojony, niż może niektórzy inni kierowcy w stawce.

Q: (Ben Hunt – The Sun) Pytanie do Lewisa. Pojechałeś do Szanghaju na swój pokaz mody, wróciłeś do Nowego Jorku, a teraz przyjechałeś do Singapuru. Inni kierowcy mówią o właściwym przygotowaniu się i uzyskaniu formy. Czy jesteś teraz w stanie przejść z biznesu mody do biznesu F1? Czy w swojej karierze możesz teraz łatwiej to zrobić? I czy to sprawia, że ​​jesteś świeży i wypoczęty, mimo wielu podróży odbytych w tym tygodniu?
LH:
To nie jest tak, że to jest łatwe. Jak tylko opuszczę wyścigi, jestem w stanie się wyłączyć. Mam również inne rzeczy, które robię - a pomiędzy nimi muszę dopasować swój grafik do treningu. Na przykład - w ostatnim tygodniu - nie było to łatwe. Ale tak naprawdę nie chodzi o to, jak każdy tydzień mi mija - to dla mnie po prostu gorący okres. Dużo dzieje się w świecie zewnętrznym - mam na myśli, że w ciągu tych dwóch tygodni podróżowałem o wiele więcej niż przez cały rok. Ale z doświadczenia wiem, że jestem w stanie poruszać się pomiędzy moimi pasjami nawet bardziej intensywnie, niż przez te ostatnie dwa tygodnie i wciąż jestem w stanie przejść w tryb wyścigowy. W ciągu tych dwóch tygodni nie było ani jednej chwili, ani jednego momentu, w którym nie myślałem o wyścigach. Nie myślę o mistrzostwach, a o tym jak chcę przejechać wyścig.

Q: (Phil Duncan – PA) Czy myślisz, że to trochę ryzykowne połączenie? Moda i podróże, oraz Formuła 1 i wygrywanie mistrzostw.
LH:
Ani trochę. Nawiązując do wcześniejszego pytania, otrzymuję dużo energii z tych różnych rzeczy, które robię. Uważam, że jest to stymulujące i myślę, że przekonaliście się, że moje wyniki pokazują to od kilku lat. Jak już powiedziałem, podróżowałem o wiele więcej niż w całym roku - to był właściwie rok, w którym podróżowałem najmniej, przynajmniej w ciągu ostatnich pięciu lat, więc…

Q: (Masahiro Owari – Formula Owari Masahiro) Lewis, chciałbym zapytać o Grand Prix Japonii, które odbędzie się za kilka tygodni.
W zeszłym roku ustanowiłeś rekord toru na Suzuka. Czy jesteś pewny, że w tym roku znowu go pobijesz? I jak ważne dla Ciebie jest wygrywanie na Suzuka - dla Ciebie i ogólnie dla Mistrzostw.
LH:
Oczywiście, bardzo trudno jest teraz powiedzieć jak ważny jest ten wyścig - każda runda jest oczywiście równie ważna, jak druga - ale bez wątpienia, jeśli będzie sucho, mogę ponownie pobić rekord w tym roku. Nasze samochody są od dwóch do trzech sekund szybsze niż w zeszłym roku, więc ktoś na pewno pobije rekord w trakcie całego weekendu.
To jest wspaniały wyścig - wszyscy to wiemy. To świetny tor i każdy uwielbia po nim jeździć. W pierwszym sektorze z tą ilością siły docisku, jaką mamy teraz -  To będzie szaleństwo. Myślę, że każdy jest podekscytowany.

Q: (Ralf Bach – Sport Bild) Lewis, co sądzisz o obecnej filozofii Ferrari, aby pozwolić swoim kierowcom walczyć ze sobą? To sprawia, że ​​twoje życie jest trochę trudniejsze w wyścigach.
 Co o tym myślisz?
LH:
Filozofia Ferrari, aby pozwolić swoim kierowcom ścigać się? Szczerze mówiąc, nawet nie zauważyłem tego - jeśli mam być szczery. Oni ścigają się między sobą - to nie ma nic wspólnego ze mną. Nie rozumiem, jak to może sprawić, że ​​moje życie ma być trudniejsze [...] Równie dobrze można by powiedzieć, że dzięki temu ​​jest mniej trudne? - Nadal muszę walczyć z tym facetem [Raikkonenem]. Czy sprawia, że ​​jest to mniej trudne?  Jest to bardziej prawdopodobne. Valtteri jest w stanie pomóc przy różnych scenariuszach. Nie sądzę, że widziałeś wiele wyścigów, w których było u nich podobnie.

Q: (Candra Kurnia Harinanto – Jawa Pos) Kimi, czy myślałeś o zakończeniu kariery w Sauberze?
KR:
Na pewno jest na to duża szansa! Nie interesują mnie żadne liczby ani rekordy, tylko to, co uważam za odpowiednie dla mnie i to wszystko.
 Zobaczymy, co stanie się w przyszłości.
LH: Ile to będzie sezonów?
KR: Nie wiem. Miałem dwa lata wakacji.
LH: Tak, ale z tymi kolejnymi dwoma latami. Ile sezonów będziesz w Formule 1? Szesnaście sezonów.
KR: Tak - to nie dużo.
LH: Dużo. Myślę, że należy go podziwiać.
KR: Zobaczymy. Mam nadzieję, że pozostanę zdrowy i wszystkie te rzeczy będą ok.

Q: (Julien Billiotte – AutoHebdo) Kimi, pojawiły się doniesienia, że możesz zainteresować się jakąś funkcją kierowniczą w Sauberze, kiedy skończysz się ścigać. Czy to coś, o czym myślisz?
KR:
Dyskusja na ten temat jest zerowa. Oczywiście podpisałem kontrakt jako kierowca i mam nadzieję, że zostanę tam jako kierowca. Kto wie co stanie się w przyszłości - za dwa lata, czy cokolwiek innego - kiedy wszystko zostanie powiedziane i zrobione. Nie mam pojęcia.
 Sam nie wiem. Zawsze są spekulacje, ale nie mam nic takiego w kontrakcie.

Q: (Don Kennedy – Hawkes Bay Today NZ) Brendon, w mediach było trochę informacji o tym, co doktor Marko powiedział o prawdopodobnie dziesięciu kierowcach szukających miejsca w Toro Rosso. Oczywiście jesteś jednym z nich, ale powiedział również, że musisz się poprawiać. Co rozumiesz poprzez określenie "poprawa" i co miał na myśli zespół?
BH:
Właściwie to cały rok się poprawiałem i nie miałem bezpośredniej rozmowy o oczekiwanym wyniku, ale jasne jest, że nie zdobyłem wystarczająco dużo punktów - kiedy porównamy mnie z moim kolegą z drużyny.
  Niektóre [sytuacje] były poza moją kontrolą, część z nich była z mojej winy, ale szczerze mówiąc - tak jak powiedziałem wcześniej - jestem skupiony, wyścig po wyścigu, na wykonywaniu mojej pracy i jestem bardzo pewny swojej pracy, którą robię za kulisami i wiem też, że poprawiłem się w trakcie sezonu. Tak, skupiam się na Singapurze w ten weekend. Dla Toro Rosso to naprawdę duża szansa. Historycznie drużyna spisywała się tutaj bardzo dobrze. W ubiegłym roku zajęli czwarte miejsce z Carlosem w trudnych warunkach, ale jeśli weźmiemy pod uwagę dwa ostatnie wyścigi sądzimy, że będzie to dla nas dobra okazja.
  Wszyscy widzimy, że byłem silny w pewnych scenariuszach, ale nie udało mi się tego wykorzystać. Więc myślę, że jeśli chodzi o to, co on [Marko] mówi - nie śledziłem prasy - ale prawdopodobnie potrzebuję odzwierciedlenia mojej poprawy w punktach.

Q: (Don Kennedy – Hawkes Bay Today NZ) Może trochę więcej szczęścia?
BH:
Jest też trochę tego, ale muszę spróbować stworzyć tyle szans dla siebie, ile tylko możliwe.

Q: (Stefano Mancini – La Stampa) Kimi, pomożesz Vettelowi wygrać mistrzostwa w tym roku?
KR:
Oczywiście, ale mogę prowadzić tylko jeden samochód.  Zawsze jest dużo gadania. Jest wiele rzeczy, które mogą być pomocne i wiele rzeczy, które nie będą pomocne.  Zawsze łatwo jest powiedzieć, że to i to powinno się wydarzyć, ale faktycznie trudno jest to zrobić, więc zobaczymy co się stanie w kolejnych wyścigach, jeśli jesteśmy blisko siebie, oczywiście znamy nasze zamiary i plany - to jest całkiem proste.

Q: (Jake Michaels – ESPN) Lewis, w tym sezonie oczywiście ścigasz się z Ferrari, ale co sądzisz o Red Bullu w ten weekend - czy spodziewasz się zobaczyć ich walczących o zwycięstwo?
LH:
Tak naprawdę, to nie jestem pewien [...] Nie rozmawiałem z zespołem o tym [...] Dadzą nam znać podczas zbliżającego się spotkania.
  Niezależnie od tego, czy Red Bull będzie odgrywał kluczową rolę w ten weekend, cały czas byli gdzieś tam niedaleko nas w wielu wyścigach, więc musisz założyć, że to będzie dobry wyścig dla nich.
  Myślę, że już dawno przestali rozwijać swój samochód, aby skupić się na przyszłorocznym - z tego, co słyszałem - więc jeżdżą tylko z tym, co mają. To jest to, co słyszałem. Myślę, że to tor na silny docisk, więc powinien to być dla nich niewątpliwie jeden z najlepszych weekendów - tak jak w zeszłym roku.

Q: (Edd Straw – Autosport) Kimi, wyjaśniłeś, że będziesz ścigał się w Sauberze ponieważ tego chcesz, ale jak mówiono wcześniej, zbliżasz się do wieku, w którym odeszło z Formuły 1 wielu kierowców, więc co takiego daje ci Formuła? Co sprawia, że ​​chcesz to kontynuować?
KR:
Ściganie się - to wszystko.
LH: Mówi do was chłopaki.
KR: Tak. Najlepszy moment weekendu - na pewno! Ale szczerze mówiąc. Zawsze mówiłem, że zrezygnuję, gdy poczuję, że będzie to dla mnie właściwe. Nie muszę komentować jak się czuję. Oczywiście wyścigi to ta część, którą najbardziej lubię i dlatego tu jesteśmy.
  Oczywiście zawsze była to wielka część weekendu wyścigowego - wszystkie inne rzeczy, które są dla nas normalne, ale to nie jest powód, żeby tu być.
 Powodem jest możliwość prowadzenia i ścigania się. Wszystko się zmieniło, ale to jedyny powód - naprawdę.   Inne rzeczy, które temu towarzyszą, są czymś normalnym i zawsze tam były. Mamy wszystko w pakiecie. Nieczęsto zdarza się, że dostajesz pakiet, w którym masz tylko dobre rzeczy.
 Wszystko jest w porządku. Wszyscy się znamy. Te same odpowiedzi na te same pytania za każdym razem - więc nie jest to zbyt trudne.


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu