Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

FIA nie zmieni przepisów dotyczących procedury ważenia

Udostępnij na Facebook
14.11.2018 10:00, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 2019

Sebastian Vettel zniszczył wagę próbując samodzielnie z niej zjechać zamiast czekać, aż zostanie z niej zepchnięty przez stewardów.

Niemiec przyznał, że był sfrustrowany, ponieważ nie ukończył jeszcze decydującego okrążenia w Q2, co w tym przypadku powodowało wymuszony start do niedzielnego wyścigu na oponach miękkich - które [w skrócie] nie odpowiadały kierowcy.
  Na nieszczęście dla Vettela, sędziowie właśnie w tym kluczowym momencie wezwali go do losowego ważenia, a kierowca Ferrari chciał jak najszybciej przejść tę procedurę, aby móc wykonać jeszcze jedno okrążenie na innej mieszance.

Incydent został zbadany przez sędziów po kwalifikacjach, a kierowca otrzymał reprymendę oraz grzywnę w wysokości 25 000 €.

Daniel Ricciardo bronił Vettela twierdząc, że niedopuszczalnym jest zatrzymywanie kierowcy, gdy ten nie zrobił jeszcze czasu w zmieniających się warunkach w kluczowej części kwalifikacji.

 

"Myślę, że powinno to przypomnieć zespołom, że jeśli zdecydują się zostawić najważniejsze okrążenie na ostatnią chwilę, to ryzykują i mogą ponieść konsekwencje" - powiedział dyrektor wyścigowy FIA, Charlie Whiting.

"W tym przypadku istnieją dwa zagrożenia. Pierwszym z nich jest oczywiście czas spędzony na okrążeniu wyjazdowym, który jest trochę nieprzewidywalny. Jeśli dodasz do tego jeszcze jedną minutę poświęconą na ważenie, to momentalnie tracisz potencjalne korzyści takiej strategii. Musisz to uwzględnić podejmując decyzję".

"Sebastiana zirytowało, że został zatrzymany, ale to Ferrari zrobiło coś niecodziennego i wypuściło kierowcę na niekonkurencyjnej oponie, aby zbadać tor. Wiedzą o tym, że w każdej chwili kierowca może zostać wylosowany do ważenia i powinni to uwzględnić podejmując tak ryzykowne decyzje. To jest to, co zawsze odpowiadam szefom zespołów w takich sytuacjach".

"Powinni mieć zakodowane w głowach: 'jeśli zdecydujemy się wyjechać w ostatniej chwili, możemy zostać zatrzymani do ważenia, więc musimy dodać minutę lub dwie' - to jest coś, co powinni zawsze uwzględniać".

"Dobór kierowców do ważenia działa całkowicie losowo. Jest to system, który ma za zadanie wylosować pierwszy, drugi, albo siódmy samochód. Więc nie wiemy, kto będzie w danym momencie tym właśnie kierowcą".

"Myślę, że Jo [Jo Bauer - delegat techniczny FIA] rzadko stara się zatrzymywać pierwszy samochód, ponieważ w tak krótkiej sesji kwalifikacyjnej pierwszym samochodem może być samochód z problemem mechanicznym, który właśnie przejechał pół okrążenia i wraca do mechaników. Ale często zespoły właśnie w ten sposób rozgrywają swoje strategie".


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu