Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Bahrajnu 2019-03-31
f1 - GP Bahrajnu
Częściowe zachmurzenie

22°C

18 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Szafnauer: 2018 był bardzo stresującym rokiem

Udostępnij na Facebook
01.01.2019 12:10, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 2011

Otmar Szafnauer zdradził, jak bardzo zespół Force India został dotknięty kryzysem finansowym z ubiegłego roku.

Sytuacja uległa eskalacji, a ostatecznie doprowadziła do wejścia zespołu pod nadzór administracji finansowej, zanim została uratowana przez konsorcjum pod kierownictwem Lawrence'a Strolla.

Na początku kampanii zespół Force India był zmuszony używać części z 2017 roku, ponieważ brakowało funduszy na ukończenie prac nad VJM-11.

"Nie rozpoczęliśmy startów w tym sezonie z samochodem, który chcieliśmy, ponieważ nie mieliśmy funduszy na produkcję części" - przyznał Szafnauer.

Amerykanin, który obecnie jest szefem zespołu Racing Point F1 przyznał, że problemy zaczęły się już przed startem sezonu.

"Zbudowaliśmy samochód do testów zimowych. Samochód w specyfikacji wstępnej, który chcieliśmy ulepszać do czasu rozpoczęcia sezonu w Melbourne, ale nie mogliśmy tego zrobić" - powiedział.

"Rozpoczęliśmy więc sezon z samochodem, który mieliśmy i który nie był najlepszym samochodem. Nie byliśmy w stanie tego zmienić także w pierwszej części sezonu, co pokazały nasze wyniki".

"Z tego powodu nasze występy - zwłaszcza na początku - nie były takie, jakie powinny być. Nie zdobyliśmy zbyt wielu punktów. A nasze finanse nie wróżyły szybkiej poprawy sytuacji".

"Dla mnie osobiście był to najbardziej stresujący rok. Stres wynikał głównie z niepewności co do tego, co się stanie z zespołem ze względu na jego sytuację finansową".

Wszystko stanęło na głowie tuż przed Grand Prix Węgier, kiedy Sergio Perez zwrócił się do sądu z wnioskiem, aby umieścić zespół pod zarządem administracji finansowej z powodu niewypłacalności.

"Po rozpoczęciu procedury zainicjowanej przez Sergio niepewność wzrosła, ale na szczęście trwało to tylko przez kilka tygodni" - wyjaśnił Szafnauer.

"Potem wypłynęliśmy na względnie spokojne wody, po pomyślnym zakończeniu procesu administracyjnego, z nowym pakietem akcji i nowym zastrzykiem funduszy".

W tym trudnym okresie Szafnauer musiał odgrywać wiele ról, ale nadal koncentrował się na próbach powstrzymania personelu przed opuszczeniem zespołu.

"Moją główną rolą i zadaniem było utrzymanie siły roboczej, ponieważ nie kupujesz zespołu wyłącznie dla budynków, ziemi lub sprzętu" - przyznał Amerykanin.

"Nie straciliśmy nikogo - ani jednej osoby. To była wielka sprawa, ale i trudna do wykonania misja, ponieważ nasi najlepsi ludzie mieli oferty z innych zespołów".

"Mieli oferty, od takich ekip jak McLaren i Williams oraz Renault".

"Trudno było utrzymać wszystkich razem, gdy nasza przyszłość nadal była niejasna, podczas gdy istniała możliwość podjęcia pracy w jednym z innych zespołów, w których ta przyszłość była zapewniona".

"Na szczęście udało nam się to zrobić - wszyscy pozostali razem, a na koniec konsorcjum prowadzone przez Lawrence'a Strolla wykupiło zespół zapewniając stabilność".

Mimo wszystkich problemów Szafnauer jest przekonany, że jego zespół będzie walczył o możliwie najlepsze miejsce w Mistrzostwach Konstruktorów.

"2019? Myślę, że będziemy bardzo konkurencyjni w środku stawki. Widzieliśmy, że Haas był o wiele bardziej konkurencyjny po poprzednim, słabym, roku. Renault zajęło czwarte miejsce w mistrzostwach, Sauber także się poprawił"- dodał.

"Toro Rosso w przyszłym sezonie będzie dużo więcej łączyć z Red Bullem, a Honda będzie coraz lepsza jako producent silników. Więc walka w środku stawki będzie intensywna".

"Mamy nadzieję, że możemy być w tej walce i odnosić sukcesy jako najlepsi w tej części stawki. Myślę, że możemy bić się o czwartą pozycję w klasyfikacji konstruktorów".

Szef zespołu Racing Point [bo taką obecnie nosi nazwę Force India, chociaż planowana i niemal pewna jest dalsza zmiana nazwy teamu] uważa również, że zespół musi być ostrożny w modernizowaniu i rozbudowie swoich obiektów, ponieważ w tej chwili to samochód musi być głównym priorytetem.

"Nie możemy odrywać wzroku od piłki. Nasze zadanie polega na projektowaniu, produkcji i rozwijaniu konkurencyjnego samochodu wyścigowego" - wyjaśnił Szafnauer.

"Widziałem to tak wiele razy, gdy zespoły decydowały się albo zbudować nowy tunel aerodynamiczny, albo nową fabrykę, a cierpiała na tym wydajność samochodu".

"Ludzie, którzy projektują i modernizują fabrykę, to ci sami, którzy projektują specyfikację samochodu wyścigowego - a jeśli robisz jedno, nie możesz w pełni pracować nad drugim".

"Musimy więc bardzo uważać, abyśmy nie przesadzili w momencie, gdy zaczniemy ulepszać nasze zaplecze i infrastrukturę. Musimy mieć pewność, że rozwijając zespół samochód na tym nie ucierpi".


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2019 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu