Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Niemiec 2019-07-28
f1 - GP Niemiec
Pochmurno

21°C

5 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Zapowiedź Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019

Udostępnij na Facebook
11.07.2019 09:55, autor: Aleksandra Safin, wyświetleń: 519

Po dreszczowcu w Spielberg Formuła 1 wraca do miejsca swoich narodzin – na kochany przez kibiców, wyjątkowy tor, który będzie w ten weekend gościł 70. edycję Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Oczyszczona atmosfera
 

Kalendarz Formuły 1 bez Grand Prix Wielkiej Brytanii? Brzmi jak kiepski żart, ale jeszcze kilka dni temu taka wizja zdawała się być bliska spełnienia. Na szczęście to już przeszłość – wczoraj ogłoszono podpisanie pięcioletniego kontraktu z organizatorami wyścigu na Silverstone. Kibice mogą odetchnąć – niedzielna rudna nie będzie ostatnią na tym legendarnym torze. Co więcej, są powody do świętowania. Przed nami jubileuszowa, 70. edycja Grand Prix Wielkiej Brytanii. Wiele historii, szybki, dynamiczny tor i pełni pasji kibice na trybunach – to mamy zagwarantowane. Ale czy Silverstone dorówna Spielberg pod względem dostarczonych emocji?
 

W oczekiwaniu na kolejne niespodzianki
 

Czekaliśmy na przełamanie w czołówce, i je dostaliśmy – chociaż niekoniecznie w takiej formie, w jakiej można się było tego spodziewać. Show i zakończenie serii Mercedesa zapewnił Max Verstappen, a kibice Ferrari nadal czekają – chociaż w Austrii, po raz kolejny w sezonie, wygrana uciekła z rąk Scuderii dosłownie w ostatniej chwili.

Czynnikiem, który zepchnął Mercedesa do drugoplanowej roli w Spielberg była temperatura – srebrne strzały cierpiały w upałach. W Wielkiej Brytanii warunki mają być już chłodniejsze, a więc możemy spodziewać się powrotu obecnych mistrzów do gry. Silverstone jest szybkim torem, chociaż z wieloma zakrętami – ważny będzie balans. Mattia Binotto już wyraził swoje obawy związane z nadchodzącym weekendem. Zdaniem szefa Ferrari obiekt w Wielkiej Brytanii może w tym roku dać się we znaki Scuderii.

Sebastian Vettel rok temu przerwał passę Lewisa Hamiltona, który zwyciężał na swojej ziemi w poprzednich czterech latach. Brytyjczyk będzie miał okazję odegrać się na rywalu. Wielki znak zapytania, do czego już przywykliśmy, można postawić przy Red Bullu. Borykający się z kłopotami Pierre Gasly to osobna historia, ale Max Verstappen, który zaskoczył tempem w Austrii, będzie miał ochotę na więcej. Trzeba jednak pamiętać, że Red Bullowi pomogły problemy, jakie dotknęły Mercedesa. Jeśli Wielka Brytania będzie dla niemieckiego zespołu łaskawsza niż Austria, holenderski kierowca będzie stał przed nie lada wyzwaniem.

Aby brytyjskości stało się zadość, wspomnieć trzeba o nieprzewidywalnej pogodzie. Prognozy przewidują pewne szanse na deszcz, zwłaszcza w piątek i sobotę. Na torze, na którym wyprzedzanie niekoniecznie zalicza się do łatwych zadań przetasowania związane z pogodą byłyby na pewno mile widziane przez kibiców.
 

Nowości na torze
 

Przed tegorocznym wyścigiem zdecydowano o niestosowaniu trzeciej strefy DRS, która okazała się dla wielu kierowców zmorą zeszłorocznej edycji. Zaczynała się ona na prostej startowej i przebiegała przez szybkie łuki Abbey i Farm, kończąc się dopiero w punkcie hamowania przed Village. Samochodom przy otwartym tylnym skrzydle brakowało jednak docisku, by pokonać zakręty. Efektem były kraksy Marcusa Ericssona oraz Romaina Grosjeana, natomiast Lewis Hamilton określił eksperyment z trzecią strefą DRS mianem ,,niebezpiecznego".

Nie wiadomo, czy względy bezpieczeństwa odegrały znaczącą rolę w decyzji FIA – oficjalnie poinformowano, że trzecia strefa zniknie po prostu dlatego, że nie stwarza dodatkowych okazji do wyprzedzania i jest bezużyteczna. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie strefy DRS, na prostych Wellington i Hangar. Ważną zmianą na Silverstone jest też nowa nawierzchnia. Asfalt wymieniono przed tegoroczną edycją, by wygładzić powierzchnię toru i poprawić przyczepność. Możemy zatem spodziewać się, że ubiegłoroczny rekord okrążenia ustanowiony w kwalifikacjach przez Lewisa Hamiltona zostanie wkrótce pobity.
 

Silverstone Circuit
 

Długość toru: 5,891 km

Liczba zakrętów: 18

Strefy DRS: między zakrętami 5 i 6 oraz 14 i 15

Liczba okrążeń w wyścigu: 52

Rekord toru: 1:30,621, Lewis Hamilton, 2017

Najszybsze okrążenie: 1:25,892, Lewis Hamilton, kwalifikacje 2018

Dystans wyścigu: 306,198 km

Pole position: lewa strona toru

Historia: To tutaj wszystko się zaczęło. Silverstone to przebudowane na tor wyścigowy dawne lotnisko wojskowe, które było areną pierwszego w historii Grand Prix Formuły 1 w 1950 roku. Obiekt gościł GP Wielkiej Brytanii w czterech kolejnych latach, a od 1955 do 1987 wymieniał się organizacją wyścigu z pętlami Aintree oraz Brands Hatch. Następnie Silverstone na stałe wróciło do kalendarza.

Charakterystyka: To jeden z najciekawszych torów w Formule 1. Posiada stosunkowo krótkie proste, ale zakręty pokonuje się z dużą prędkością, co czyni tę pętlę bardzo szybką. Największą sławą może się pochwalić sekcja zakrętów Maggotts-Becketts-Chapel, która charakteryzuje się gwałtownymi zmianami kierunku jazdy. Kierowcy pokonują ją bez odjęcia gazu.

Opony: Ogumienie w szybkich zakrętach jest poddawane ogromnym przeciążeniom. Dlatego Pirelli po raz trzeci w tym roku zdecydowało o przywiezieniu trzech najtwardszych mieszanek – C1, C2 i C3.
 

Dobór opon:
 


 

Pamiętne wyścigi o Grand Prix Wielkiej Brytanii
 

1951 – ważna data dla tifosi. Jose Froilan Gonzalez wygrywając na Silverstone w tamtym roku odniósł pierwsze zwycięstwo dla Ferrari w Formule 1.

1960 – dreszczowiec, w którym główną rolę odegrał Graham Hill. Faworyt lokalnych kibiców pozbierał się po koszmarnym starcie i w pięknym stylu przebił w górę stawki, by objąć prowadzenie w końcowej fazie wyścigu. Nadzieje na pierwszy triumf w domowej rundzie prysły na sześć okrążeń przed końcem. W wyniku problemów z hamulcami Brytyjczyk obrócił się i wypadł z toru, kończąc udział w rywalizacji i otwierając drogę do zwycięstwa Jackowi Brabhamowi.

1979 – triumfatorem rozegranej na Silverstone rundy został Clay Regazzoni – jego zwycięstwo było jednocześnie pierwszym w historii zespołu Williams.

1998 – kontrowersyjne zwycięstwo odniósł Michael Schumacher. Niemiecki kierowca na dwa okrążenia przed końcem wyścigu otrzymał karę stop&go za wyprzedzanie za samochodem bezpieczeństwa. Odsłużyć karę zjechał na ostatnim okrążeniu, ale jego stanowisko serwisowe znajdowało się za linią końcową – co oznaczało, że przeciął on metę przed dotarciem na właściwe pole. Po dłuższych kontrowersjach karę unieważniono, a wygrana została przy Schumacherze.

2008 – wyścig przywoływany przez fanów Lewisa Hamiltona jako jeden z największych popisów w jego karierze. Brytyjczyk po starcie z 4. pola przedarł się na prowadzenie i w bardzo zmiennych warunkach pogodowych wygrał z przewagą ponad minuty, odnosząc pierwsze zwycięstwo na swojej ziemi.
 

Garść faktów:
 

  • Najwięcej wygranych w Grand Prix Wielkiej Brytanii mają na koncie Jim Clark, Alain Prost i Lewis Hamilton – po 5. Zatem jeśli Hamilton stanie w niedzielę na najwyższym stopniu podium, może zostać samodzielnym liderem klasyfikacji zwycięstw w swoim kraju.
  • Wśród zespołów w tej tabeli prowadzi Ferrari – 17 wygranych.
  • Jeśli Lewis Hamilton zdobędzie w sobotę pierwsze pole, pobije rekord Ayrtona Senny w liczbie pole positions wywalczonych na swojej ziemi. Obydwaj kierowcy mają na koncie po 6 pierwszych pól w domowych wyścigach.
  • GP Wielkiej Brytanii to drugi obok GP Włoch wyścig, który rozegrano jak dotąd we wszystkich sezonach F1.
  • Silverstone będzie gościć tę rundę po raz 53.
     

Godziny:
 

  • 1. trening: 11:00
  • 2. trening: 15:00
  • 3. trening: 12:00
  • Kwalifikacje: 15:00
  • Wyścig: 15:10

Wasze komentarze (1) Dodaj komentarz
~Cebula / 2019-07-13 16:16:20
Świetny tekst, będę częściej wpadać. cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2019 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu