Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Rola reklamy w sportach samochodowych

Udostępnij na Facebook
02.09.2050 07:21, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 80

Rola reklamy w budowaniu rozpoznawalności marki.

Nie od dziś wiadomo, że budowanie marki idzie w parze z reklamą. Nie inaczej jest w sportach samochodowych, choć tu chodzi bardziej o skojarzenie marki/wyrobu z grupą potencjalnych klientów.

 Cele sponsoringu są następujące:
- upowszechnienie znajomości firmy i jej produktów wśród klientów, potencjalnych nabywców, kooperantów, akcjonariuszy i inwestorów;
- wywołanie pozytywnych skojarzeń między sponsorowanym podmiotem a sponsorującym, transfer wizerunku;
- powstanie i umocnienie pozytywnej opinii o sponsorze i jego produktach.

Sport samochodowy to wbrew obiegowej opinii nie tylko miejsce na reklamę związaną z motoryzacją. Kibice sportów samochodowych są konsumentami różnych rodzajów dóbr i do nich właśnie należy trafić z reklamą. Pamiętać należy, że osoba taka to widz specyficzny, z reguły co najmniej średnio zamożny, zmotoryzowany, chętny do upodobnienia się do swoich faworytów i otwarty na nowości (tak jak sport, którym się interesuje).

Charakter zawodów samochodowych powoduje, że widz jest ciągle skoncentrowany na obrazie, który ogląda, brak tu chwil nudnych, gdyż w każdej chwili może wydarzyć się coś nieoczekiwanego. Dynamika tego sportu sprawia, że podczas oglądania wyścigów samochodowych reklamy eksponowane na pojazdach działają na podświadomość widza i nie ma on czasu ani możliwości na uruchomienie tzw. "mechanizmów obronnych". Firma będąca sponsorem kojarzy się wtedy ze sportem, pozytywnymi emocjami jakie towarzyszą rywalizacji sportowej oraz rozrywką czyli z czymś przyjemnym i radosnym, a nie z konwencjonalną reklamą.

By zostać sponsorem w sporcie samochodowym wcale nie są potrzebne milionowe kwoty, ponieważ sport ten to nie tylko Formuła 1 czy Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC). W naszym kraju rokrocznie odbywają się cykle różnych imprez, zarówno wyścigowych (wyścigi płaskie, długodystansowe i górskie) jak i rajdowych (Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski oraz Rajdowy Samochodowy Puchar PZM). Zawodnicy startujący w tych dyscyplinach podzieleni są na klasy i grupy w zależności od pojemności skokowej samochodu, którym startują oraz zakresu przeróbek tegoż pojazdu.

Przykładem niskobudżetowego sportu jest klasa N-1150 w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, gdzie zawodnicy ścigają się niemal identycznymi samochodami - Fiat Cinquecento i Seicento Sporting.

 

Świetnym przykładem sponsoringu może być marka Stock Prestige Vodka (Stock Polska), która aktywnie wspiera i uczestniczy w wydażeniach na wielu płaszczyznach - nie tylko w sporcie, ale innych aspektach życia.

Polskie firmy od lat inwestują w reklamę poprzez sponsoring imprez sportowych, ale także w tworzenie i wspieranie zespołów startujących na różnych poziomach w różnych dyscyplinach sportowych. Marki, które aktywnie wspierają sport i kulturę, są dowodem na to, że wydanie ogromnych pieniędzy może przynieść wymierny rezultat w postaci rozpoznawalności marki i poprawić tym samym wyniki sprzedaży proponowanych przez markę produktów i usług.

Sponsoring imprez i wydarzeń to nie tylko wielkie imprezy o zasięgu globalnym, ale głównie okręgowe i lokalne projekty mające na celu zaprezentowanie marki klientowi i danie mu szansy zaprzyjaźnienia się z nią, przez co budowana jest wiarygodność - czyli kolejny ważny aspekt.

 

Kolejnym ciekawym pomysłem promowania marki jest organizowanie konkursów z cennymi nagrodami.
  Jednym z takich konkursów marki Stock Prestige Vodk, jest Stock Prestige Abu Dhabi, w którym można wygrać wyjazd na wyścig Grand Prix w Abu Dhabi.
Aby wziąć udział w konkursie, należy kupić dowolną butelkę Stock Prestige i zachować paragon, następnie wejść na Messengera Stock Prestige i rozpocząć rozmowę.
  W czasie rozmowy trzeba odpowiedzieć na pytanie "Z którą ze znanych osób chciałbyś obejrzeć finałowy wyścig w Abu Dhabi i dlaczego?". Konkurs trwa do października. Nagrodzone zostaną najciekawsze odpowiedzi.
Dodatkowo co tydzień do wygrania 150 butelek limitowanej edycji Stock Prestige, natomiast na zwycięzcę nagrody głównej czeka 2-osobowy wyjazd na finałowe Grand Prix.


 

 


Wasze komentarze (0) Dodaj komentarz Bądź pierwszy!
Wyraź swoją opinię!
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2019 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu