Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2020-03-15
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Rob White o RS27

Udostępnij na Facebook
27.07.2010 17:38, autor: MOBEX, wyświetleń: 5650

Rob White, główny spec od silników Renault produkowanych w Viry, stwierdził na łamach Autosportu, że firma - o ile jest niezadowolona z deficytu mocy - może być dumna z dotychczasowych osiągnięć.
Podsumowanie statystyczne półrocza w ocenie White'a - pomimo zasugerowanego deficytu mocy w silniku RS27 - brzmi interesująco:
"Nie jesteśmy w pełni zadowoleni, ale możemy być dumni z tego, co zostało osiągnięte. Samochody z silnikiem Renault wygrały 10 pole position w 11 wyścigach, wykonały najszybsze okrążenia w sześciu wyścigach, osiągnęły podium 12 razy, a zwyciężyły 5 razy. Dodatkowo, w Monako, ustrzeliliśmy hattricka po raz pierwszy od 1997 roku. To wielka nagroda dla zespołu w Viry ,cały czas pracujemy w celu osiągnięcia wydajności i poprawy niezawodności."
Renault od dawna prowadzi kampanię na rzecz wyrównania osiągów jednostek napędowych w F1, podejrzewając, że niektóre konkurencyjne silniki dysponują wyższą mocą, natomiast od czasu wprowadzenia regulaminowego zakazu prac nad zwiększeniem mocy, różnica nadal się utrzymuje. White sugeruje, że badania silników F1 wszystkich producentów w hamowni mogłyby dać wartościowe dane porównawcze i pozwolić na wyznaczenie punktu odniesienia. Jednak tu inicjatywa Renault spotyka się ze sprzeciwem:
"Sądzę, że maksymalna moc silnika Renault w  zakresie użytecznych obrotów nie jest taka, jaką dysponują najlepsi z konkurentów. Analiza obserwowanych osiągów samochodów potwierdza ten wniosek. Nie można jednak dokładnie określić liczbowo różnic w mocy silnika w bez pomiaru w hamowni."

"Przyczyn tego deficytu należy szukać w historii, źródłem której był rozwój silnika i kolejne cykle jego homologacji. Modyfikacje silnika zostały ograniczone przepisami począwszy od sezonu 2007, ale sposób, w jaki jest on wykorzystywany zmieniał się w od tego czasu kilkakrotnie, np. w związku z KERS."

"Na przykład: dwukrotnie zarządzono ograniczenie maksymalnej liczby obrotów z jednoczesnym zwiększeniem żywotności, KERS został zainstalowany a następnie usunięty, wdrożono zakaz tankowania. Zmiany te były każdorazowo przyczyną  "przestrajania" silników , a także umożliwiały bardzo ograniczone korekty."

"Oczywiście istnieją inne ważne czynniki mające wpływ na wydajność silnika - elastyczność, termika czy waga są istotnymi parametrami. Ale to moc pozostaje głównym czynnikiem. Renault jest zobowiązane oferować konkurencyjne silniki i wierzymy, że jest to możliwe według ściśle określonych obowiązujących przepisów. Jednak te kryteria nie mogą być spełnione do czasu poprawy mocy w naszej V8, która jest niższa od najlepszych."

"Z naszego doświadczenia wiemy, że FIA szczegółowo bada każdy wniosek, a przed wydaniem zgody - w zgodzie z przepisami - Komisja zasięga opinii innych producentów. Jest to dobry system kontroli zmian w niewielkim środowisku producentów jednostek napędowych."
W odniesieniu do dostaw silników na rok przyszły White podkreślając "równość" jednostek napędowych - nie odbiegających od specyfikacji niezależnie od zespołu - oraz perspektywy rozszerzenia dostaw, powiedział:
"Nasza współpraca z Red Bull jest znakomita i mamy nadzieję, że możemy liczyć na nich w przyszłości. Mamy możliwość wykonania innych krótkoterminowych dostaw dla  zespołów i będziemy to mieli na uwadze. To byłoby pozytywne dla Renault i dla całego sportu. Jesteśmy również dumni z naszej polityki utrzymania pełnej sprawiedliwości dla wszystkich samochodów napędzanych RS27. Krążyły pogłoski w prasie, że niektóre zespoły zostały wymienione jako potencjalni klienci, ale nie ma jeszcze w tej sprawie oficjalnego ogłoszenia."
Istotnym aspektem dla świata F1 jest stanowisko Renault w sprawie odmrożenia prac rozwojowych nad silnikami w związku ze zmianami przepisów począwszy od sezonu 2013 roku.
"Renault w F1 popiera kierunek, który bierze pod uwagę odpowiedzialność za środowisko, poprawę show,  zaawansowanie techniczne podwyższenie z norm i kontroli kosztów. Mamy przyjemność uczestniczyć w dyskusji zainicjowanej przez FIA  w sprawie nowych silników dla F1. W Renault dyskutowaliśmy z naszymi kolegami nad tym i wierzę, że blok o mniejszej pojemności, bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie, wyposażenie w systemy odzysku energii i zaawansowanego napędu elektrycznego, pozwolą nam zrealizować te cele . Z  dotychczasowych dyskusji wynika, że taka konfiguracja może być odpowiednia dla wszystkich graczy w sporcie." [Rob White]


Wasze komentarze (24) Dodaj komentarz
af310b24600d5e999ebc808d47123f93 [komentarzy: 1316] / 2010-07-28 22:10:20
Prekursorem dmuchanego dyfuzora znowu ... Renault via 1983r, pomysł poszedł do McLarena po latach.. Eeech - genialny Nevey...
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/06/25...

cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-28 21:57:04
Bolid z wiartakiem, to był model z 79r. Brabham BT46, podczas GP Szwecji zastosowano koncepcje "fan car" fan-wentylator, co póżniej po Szwecji FIA zakazała tej koncepcji Wentylatora. cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-28 21:19:45
Przeniesienie napędu zostaje w kwesti Red Bulla, Red Bull współpracuje w tym temacie z firmą AP Racing, co do dmuchanego dyfuzora to temat nie jest całkowicie nowy , idea jest juz stara , ale nikt nie wpadł na pomysł ze to siła wylotu spalin moze wysysac powietrze z dyfuzora, co do idei to juz było , pamiętacie bolid z wiatrakiem z tył , który zdeklasował wszystkich i został zakazany. Idea ta sama , tylko inne rozwiązanie;) cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-07-28 20:36:46
uprzedzając (popraw melo) odpowiedź melo sądzę, że nie. Adrian jest tak "łebskim" facetem, że sam proponuje odpowiednie rozwiązania... w końcu podaje na tacy RBR najwyższej jakości dania:) - być może z tego powodu pojawiają sie czasami jakieś nietypowe awarie w bolidzie. A kto Mu zasugerował dmuchany dyfuzor?... he he. Pozdr. cytuj
1177piotr19 [komentarzy: 2098] / 2010-07-28 17:32:43
@melo czy przeniesienia napędu z silnika też MECACHROME daje Reb Bullowi czy muszą sami takowy zrobić???? cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-28 17:11:49
sorki, Dział Spotrów Motorowych w tym Dział F1;) cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-28 16:55:47
JUR -> oczywiście prace badawcze nad skutecznością systemów przeniesienia napędu mają miejsce. Sa to badania długofalowe, to nie sa nowinki techniczne które można wprowadzic w "na kilejne GP". Co do Mecahcrome to firma ta posiada 3 działy, Dział F1( min. silniki F1,GP2, Le Mans, Nascar), Dział Lotniczy(lotnictwo komercyjne), Dział Militarny (lotnictwo wojskowe). np. w 98 roku dostarczali Williamsowi silniki pod swoją nazwą F1 MECACHROME. Team nazywał się wtedy Williams-Mecachrome, bolid to był FW20. cytuj
af310b24600d5e999ebc808d47123f93 [komentarzy: 1316] / 2010-07-28 00:59:28
Jest jeszcze jeden aspekt, poruszony w publikacji. Przejście procedury pozwalającej na zwiększenie mocy, nie lada orzech do zgryzienia. FIA udziela zgody po rozpatrzeniu wniosku, ale po konsultacjach z pozostałymi producentami i tu zaczynają się schody. Statystyka dotycząca RS27 przytoczona przez Whita, dająca obraz osiągów silnika z niedoborem mocy jest powodem braku ich zgody na jakiekolwiek prace w obszarze mocy. Producenci obawiają się , jak bardzo stanie się konkurencyjny RS27 po zwiększeniu mocy, jeśli obecnie jest jaki jest. J miałbym pytanie do Ciebie @melo, czy jest Ci coś wiadome na temat prac badawczo - rozwojowych w obszarze minimalizacji strat mocy w obszarze przeniesienia napędu - który nie jest przecież objęty zamrożeniem? Byłby to dobry kierunek jeśli sam obszar mocy jest zamrożony a doprowadzenie do zezwolenia na prace równają się szansami ze znalezieniem śniegu na Saharze. cytuj
af310b24600d5e999ebc808d47123f93 [komentarzy: 1316] / 2010-07-27 23:51:37
W Viry jest biuro projektowe i centrala koordynacyjna. Zamówienia do dostawców trafiają właśnie stamtąd, części i podzezpoły z pominięciem centrali nawet jadą do Mecachrome, które to zakłady są właściwie lotnicze. Produkują wiele elementów na potrzeby przemysu lotniczego, tudzież elementy o wysokiej wytrzymałości. RS27 według dokumentacji wykonanej właśnie w Viry-Châtillon powstają w Mecachrome. Viry należące do Renault autoryzuje silniki, projektuje modernizację elementów. Mamy niezwykłego gościa. Witam @melo. cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-07-27 22:29:45
@melo, a jak tam z paliwem, podobno dajacemu większego kopa obecnemu silnikowi. Bo jakoś sprawa ucichła i nie wiem (leń) czy nowe produkty Totala dały coś czy nie? Pozdr. cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 22:18:56
Oczywiście chodzi o RS27 a nie R27, sorki za literówkę;) cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 21:07:47
W produkcji R27 Viry nie odgrywa żadnej roli, jest tylko odbiorcą tego produktu od firmy Mecachrome. Oprócz silnika bolid składa się z wielu bardzo skąplikowanych podzespołów, mechanicznych , jak i aerodynamicznych i właśnie te elementy produkują fabryki w Enstone w Anglii i w Viry koło Paryża, (w zasadzie to jest przedmieście Paryża, Fabryka znajduję przy wlocie trasy A6 do Paryża od strony południowej). A silniki wysyłane do Red Bulla to nie wiem czy bezpośrednio z Mecachrome czy pierw do Viry a póżniej z tamtąd do Milton Keynes (Red Bull). czyli w przypadku Red Bulla co najwyżej Viry jest tylko posrednikiem, ale jak juz wspominałem tego nie jestem pewien. Pozdrawiam cytuj
fd71b0ca98541ef3e32b7db239ea0ad3 [komentarzy: 284] / 2010-07-27 20:39:43
A więc melo odpowiedz na jedną rzecz: JAKĄ rolę w produkcji i dostarczaniu RS27 do obu zespołów odgrywa Viry?? I w ogóle nie dyskutujemy o najciekawszym czyli o silniku 2013 ;);) cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 19:18:23
Tak juz rozumie;) Witam i Pozdrawiam cytuj
efb0cfcb82adf850259ff0b8bc14d859 [komentarzy: 6] / 2010-07-27 19:13:18
@melo - masz rację, Viry nie wynika z mojej niewiedzy. Celowo i z premedytacją używana jest nazwa Viry zmiast Mecachrome z Aubigny sur Nere, zapewne przekonałeś się już, czego w ten sposób próbowałem uniknąć. Witamy. cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 19:03:14
spoko ksywka Wszystkowiedzący Waćpan;) Natomiast w tej kwestni niestety nie wszystko wiedzący. Mecachrome nie jest dostawcą jakiś części do silników, Mecachrome w całości produkuje silniki dla Renaulta F1 Team oraz dla Renaulta do serii GP2. Viry nie ma nic wspólnego z produkowaniem części do tych silników , ani nawet montarzem tych silników. Dużo dziennikarz motoryzacyjnych w tej kwesti myli. Na szczęście ja o tym nie musiałem czytac, przebywałem w Mecachrome przez rok kontraktu i widziałem to na własne oczy, gotowe silniki wysyłane do Viry. Moża to wszystko w necie znaleść, niektórzy dziennikarze to wiedza i piszą. http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
89664e0b359f4bc40fe09ad66d635539901 [komentarzy: 63] / 2010-07-27 18:47:13
melo: sorki tutaj daje przykładowy artykuł
I melo i gagarin macie racje, bo słowo klucz dotyczy produkcji. @Melo - nie masz racji mówiąc że silniki są montowane do bolidów w Viry - wymiana silników to kwestia mechaników zespołu. Uważam że przy uproszczonym rozumieniu jako wskazanie na ostatnie ogniwo robienia V8 można mówić o Viry jako o producencie. Więc Melo ja uznaję to jako prawdziwą informację.

2. Własnie sprawdziłem na mojej ulubionej stronie i daję linka. Wynika z tego że Macachrome nie jest jedynym dostawcą elementów silnika, jest ich około 100!
http://translate.google.fr/translate?hl=...

cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:19:50
sorki tutaj daje przykładowy artykuł cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:17:06
gagarin, naprzykaład to: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
fe0e2fe499dba85ed54677a881e39d41 [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:09:55
Gagarin , ja jestem tego pewnien po przez rok oglądałem to na własne oczy. z Mecachrome wychodza gotowe silniki prosto z hamowni i w Viry koło Paryża są montowane bo bolidu. Dziwi mnie czemu dziennikarze oczywiście nie wszyscy ale znaczna część podaja błędne informację, Gagarinie zagłęb sie w temat i wszystko znajdziesz na necie . Pozdro cytuj
Prev 1 - 2 Next
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2020 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu