Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Niemiec 2018-07-22
f1 - GP Niemiec
Pochmurno

21°C

5 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Renault F1 na Spa potwierdza kanał-F i bojowy nastrój

Udostępnij na Facebook
21.08.2010 08:16, autor: MOBEX, wyświetleń: 4180

Enstone oficjalnie potwierdza - w Spa-Francorchamps R30 obu kierowców wyposażone będą w system wygaszania tylnego skrzydła, zwany powszechnie kanałem-F.
Tuż przed GP Węgier i przerwą wakacyjną sternik Renault, Eric Boullier, ogłosił, że kanał-F R30 zostanie dopracowany przed kolejną rundą w Spa-Francorchamps. Prace trwały długo - siejąc czasem zwątpienie wynikające z niezrozumienia strategii rozwoju bolidu - ale w pierwszej kolejności w Enstone skupiano się nad optymalizacją działania dmuchanego dyfuzora, równolegle usprawniając system wygaszania tylnego skrzydła.

Teraz zespół Roberta Kubicy jest najzupełniej przekonany o wydajności mającego zadebiutować w Belgii kanału-F. Symulacje w centrum CFD potwierdziły, że system wygaszania docisku zapewni znaczącą przewagę już w pierwszym użyciu. Specjaliści Renault F1szacują, że kanał będzie szczególnie przydatny w pierwszym i trzecim sektorze toru, pozwalając na znaczne zwiększenie prędkości. Ważne, że działanie nie spowoduje utraty wartości ustawień przedniego i tylnego skrzydła, co pozwoli na zachowanie właściwego balansu R30.

System wprowadzony na Spa pozwoli mocniej zaakcentować koniec sezonu w wykonaniu Diamentu. Wszak jeśli dla Ferrari nie jest zbyt późno włączyć się w rywalizację o tytuł mistrzowski, nie ma przeciwwskazań, aby Renault nie włączyło się w rywalizację o zbliżenie się do czołówki, pozostawiając za sobą Mercedesa, a tym samym zbliżając się do McLarena.
Robert Kubica czeka na kanał-F, mając nadzieję na nawiązanie walki z ekipami z czoła stawki:
"Jeśli kanał-F działa prawidłowo, na długich prostych daje dużą przewagę."
[R. Kubica]


Wasze komentarze (20) Dodaj komentarz
zbylo [komentarzy: 333] / 2010-08-23 16:10:43
JUR: Sorry, cos nie mogę cytować poprzednika od jakiegoś czasu. Podobnie to widzę @zbylo. A tak w szerszej retrospekcji interesujący jest dla mnie jeszcze McLaren, miał kłopoty ostatnio, ale Ron dość enigmatycznie stwierdził, że też potrafią być kreatywni i nie będą się ograniczać do prac nad gazowym dyfuzorem. Z czym wyjdą i co im to da?
Najpewniej cos z dociskaniem przedniego skrzydla do podloza. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-23 15:40:18
Sorry, cos nie mogę cytować poprzednika od jakiegoś czasu. Podobnie to widzę @zbylo. A tak w szerszej retrospekcji interesujący jest dla mnie jeszcze McLaren, miał kłopoty ostatnio, ale Ron dość enigmatycznie stwierdził, że też potrafią być kreatywni i nie będą się ograniczać do prac nad gazowym dyfuzorem. Z czym wyjdą i co im to da? cytuj
zbylo [komentarzy: 333] / 2010-08-23 14:17:21
JUR: Zobaczymy na ile kanał pozwoli R30 być szybszym na prostej w stosunku do poprzednich osiągów, jak poprawi docisk na zakrętach i jak się to przełoży na pozycję.
Moim zdaniem Renault bedzie wykorzystywal kanal w zasadzie tylko do zwiekszenia docisku w zakretach. Topowe predkosci mieli niemal zawsze b. dobre. Oczywiscie odbywalo sie to kosztem docisku w zakretach. Teraz beda mogli "dokrecic srube" w celu przyspiesznia w zakretach, a na prostych zrekompensuja sobie to kanalem
cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-23 00:17:20
Mercedes dąży jedynie do wdrożenia niższej podłogi, siedem GP przed końcem sezonu, to już koniec tegorocznych upgrade. Nie jest wykluczone, że i podłogi by nie było, gdyby (być może) nie była elementem do wykorzystania w W02. Vitek ... może rzeczywiście ma już za sobą większość debiutanckich przypadłości wieku dziecięcego, lub jest bliżej do ich końca. Zbierał rozmaite oceny i od stonowanych po skrajnie negatywne. Ale trochę zapomniano, że jego droga do maszyn jednomiejscowych nie przypomina drogi większości debiutujących przed nim lub z nim, przez karting od niemal dziecka. Ma teraz mniej czasu na zgubienie różnic, gubi coraz wyraźniej. Będą z niego ludzie. Zobaczymy na ile kanał pozwoli R30 być szybszym na prostej w stosunku do poprzednich osiągów, jak poprawi docisk na zakrętach i jak się to przełoży na pozycję. I co z wynalazkiem generatora inż. Zuriguela, przydałby się w następcy. cytuj
7360Ritta [komentarzy: 211] / 2010-08-22 23:02:48
grzeczny: [...] Mercedes odpuszcza ten sezon, jakieś drobiazgi będą stosować, tak dla zachowania formy intelektualno-konstruktorskiej, ale powolutku czeka ich jazda w "dół". Forma Witka rośnie, dostał niezłego kopa po ostatnim GP. Dołączy do Roberta i "załatwią" Mercedesa Migiem:) Pozdr.
na to liczę ;) jak jeszcze Witek zacznie regularnie "dowozić" punkty i jeździć jak na Węgrzech, powinno być bardzo dobrze. Więc optymistyczne nastawienie i czekamy na SPA :) pozdro cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-22 21:54:57
Ritta: Zobaczymy jak Renault spisze się ze swoim F-ductem. Mam nadzieje że przyniesie oczekiwane rezultaty i będzie jeszcze szansa na pokonanie Merca do końca sezonu.
Mercedes odpuszcza ten sezon, jakieś drobiazgi będą stosować, tak dla zachowania formy intelektualno-konstruktorskiej, ale powolutku czeka ich jazda w "dół". Forma Witka rośnie, dostał niezłego kopa po ostatnim GP. Dołączy do Roberta i "załatwią" Mercedesa Migiem:) Pozdr.

cytuj
7360Ritta [komentarzy: 211] / 2010-08-22 21:22:28
Zobaczymy jak Renault spisze się ze swoim F-ductem. Mam nadzieje że przyniesie oczekiwane rezultaty i będzie jeszcze szansa na pokonanie Merca do końca sezonu. cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-22 20:13:01
F-kanał będzie dobrodziejstwem dla pilotów i inżynierów. Pozwolenie na bycie szybkim (do tej pory) na prostych dawało "owoce" w postaci szybkiej degradacji opon. Powodem był zmniejszony docisk, a wiadomym jest, że docisk musi być ze względu na dobrą pracę opon - inaczej mikropoślizgi niszczą je w szybkim tempie. Dzieki Kanałowi będą mogli pozwolić sobie na właściwe ustawienie docisku w zakrętach i być szybkim na prostych. Nic tylko zaciskać kciuki. Pozdr. cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-08-22 13:07:12
irekfanf1: Chyba żaden z zespołów po raz pierwszy z F-ductem nie wykazał się polepszeniem-Red Bull,Ferrari
Ale też żaden zespół nie pracował nad F-duct tak długo, więc powinien być lepiej dopracowany niż kanał Red Bulla i Ferrari podczas debiutu :) cytuj
747irekfanf1 [komentarzy: 779] / 2010-08-22 12:46:58
Jeśli poprawią bolid dobrze bez problemów, udowodnią ze mają potencjał.Wypada że mogą mieć problem.Chyba żaden z zespołów po raz pierwszy z F-ductem nie wykazał się polepszeniem-Red Bull,Ferrari... więc jestem ostrożny.dobrze byłoby gdyby utrzymali lekką przewagę nad Mercem.Pewnie ostatni trening da odpowiedź czy coś zmienili na lepsze. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 19:57:59
@ ;-P cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-21 19:23:41
To samo miałem na myśli - większy margines czasowy w Q3, czyli aby nie czekali do ostatniej chwili. Wodę bedziesz mierzył - wodą pozostanie, czyli tę samą myśl można wyrazić różnymi słowami. Wzajemnie. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 19:08:31
@JUR Jaki margines? Ja się modle żeby nie czekali do ostatniej chwili.pozdr. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-21 17:28:04
Jeśli strategia obejmie więcej marginesu czasowego w Q3, to nie mam obaw. cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-21 15:25:58
patrząc oczami Mercedesa jest czego się bać! Mają nierozwiazane problemy z tylna osią, chyba że o czymś nie wiem. Jak do tej pory bezstresowo nawiązywali pojedynki z Mercedesem. Dlatego też jestem optymistą. Jak jeszcze Q poprowadzą zgodnie ze sztuką(!), to nic tylko zimne złociste i spokojnie można oglądać wyścig, nawet z widokiem na podium... Ciekawym co odczuwa w tej chwili Robert i na co się nastawia Witalij. Pozdr. cytuj
7138andy [komentarzy: 350] / 2010-08-21 14:02:39
Może się mylę ale w tym sezonie Diamenty wprowadzając nowości w bolidach robili krok do przodu w rozwoju. Nie przypominam sobie aby wprowadzane przez nich zmiany cofały ich rozwój i to napawa mnie optymizmem przed GP Belgii cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 11:50:45
Może właśnie chodziło o to aby dopracować temat,a nie montować "byle co".Robert naciskał na szybkie "założenie" elementu,ale wiadomo, że zle zestrojony kanał F może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.Za kilka dni będziemy wiedzieli czy DIAMENTOWI mieli rację z czekaniem. cytuj
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-08-21 11:16:25
Byłoby fajnie, gdyby Robert jeszcze raz w tym sezonie stanął na podium. cytuj
Fatality [komentarzy: 26] / 2010-08-21 10:14:21
Przekonamy się za 8 dni czy dopracowali kanał-F cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-08-21 09:43:47
Miejmy nadzieję, że na pewno użyją go podczas całego weekendu, a nie jak inne teamy debiutujące z kanałem tylko podczas piątkowych treningów. Chociaż po tak długim okresie dopracowywania powinien działać jak należy :) cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2018 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu