Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2019-03-17
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Rozbieżności w związku z KERS

Udostępnij na Facebook
21.09.2010 13:20, autor: MOBEX, wyświetleń: 4544

Władze FOM i FOTA uzgodniły, że system odzyskiwania energii kinetycznej - KERS - wraca do Formuły Jeden po rocznej przerwie. O konsensus w bardziej szczegółowych kwestiach jest już jednak nieco trudniej...
Ustalono, że powracający do zastosowania w przyszłym sezonie KERS oparty ma być w zasadzie na technicznym fundamencie z roku 2009, choć odświeżony po roku ma być nieco lżejszy i bardziej dopracowany pod kątem niezawodności.

W czasie ustalania szczegółów w FOTA  odczuwalne były napięcia wokół tematu redukcji kosztów. Cosworth i Mercedes - Benz obrały inną drogę technologiczną, a to wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami - szacuje się, że rzędu 5 mln euro. Obaj producenci dążą też do przeforsowania opcji powrotu KERS w 2013, aby system - swoją charakterystyką i kolejnymi wymogami - dostosować do silnikowej rewolucji [turbo].
 
Pozostali producenci, np. Ferrari,  zamykają koszt przyszłorocznego systemu KERS w milionie euro. W zakulisowej grze występują tarcia, ponieważ zespoły McLaren i Force India już w czasie GP Europy zadeklarowały się korzystać z systemu Mercedesa, jednak koszt 5 mln euro - o ile dla producenta uzasadniony użytą technologią - wydaje się być wygórowany dla odbiorców.

Producenci szacują, że koszty planowanych prac badawczych i konstrukcyjno - wdrożeniowych dotyczących zmian regulaminowych silnika turbo i KERS przekroczy wartość 100 mln euro. 

źródło: własne, tomorrownewsf1.com


Wasze komentarze (4) Dodaj komentarz
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-09-21 17:58:16
NumberOne: Oby KERS w sezonie '11 był bardziej dopracowany niż w '09 i żeby nie był tak wielkim rozczarowaniem jak poprzednio :)
W 2009 nie był niedopracowany, tylko przy niższej minimalnej wadze zespoły miały problem z balansowaniem bolidów po jego zamontowaniu. Teraz bolidy będą cięższe, a KERS lżejszy i główny problem zniknie. cytuj
Fatality [komentarzy: 26] / 2010-09-21 15:26:06
remie: Parodią pomału staje się to że mamy 6 miesięcy do rozpoczęcia sezonu 2011 a nadal do końca nie wiadomo jakie będą regulacje techniczne względem K.E.R.S , ruchomego tylnego skrzydła i innych zespoły nie znają opon nowego dostawcy mam wrażenie że to będzie bardzo dziwny sezon.
Czyli będzie się sporo działo i to jest to na co czekają kibice. cytuj
6167remie [komentarzy: 74] / 2010-09-21 14:55:28
Parodią pomału staje się to że mamy 6 miesięcy do rozpoczęcia sezonu 2011 a nadal do końca nie wiadomo jakie będą regulacje techniczne względem K.E.R.S , ruchomego tylnego skrzydła i innych zespoły nie znają opon nowego dostawcy mam wrażenie że to będzie bardzo dziwny sezon. cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-09-21 13:40:45
Oby KERS w sezonie '11 był bardziej dopracowany niż w '09 i żeby nie był tak wielkim rozczarowaniem jak poprzednio :) cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
All Connect Sp. z o.o.
© 2019 RaceZone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.   Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione. This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula 1 companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem:

Racezone.pl - Codzienne informacje z dziedziny motosportu